The Function of Note-Taking in Problem Solving in the Computer Science Escape Game Room-XAlexander Hacke, Nadine Dittert
Zu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 80 bis 92), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The competence to solve problems is of fundamental importance in software engineering and the broader field of computer science. The escape game Room-X provides participating students aged between 13 and 19 years with an opportunity to tackle such a problem using computer science knowledge and general problem-solving skills. The problem-solving task presented in the game is representative of those encountered in professional computer science practice, and thus affords a valuable opportunity to examine the problem-solving processes of learners in this domain. This study focuses on the role of note-taking in the problem-solving process of the participants. Following an analysis of the relevant literature, we conduct a structuring content analysis of the notes taken during the game and examine how these notes are integrated into the problem-solving process. The findings suggest that note-taking is often employed as a simple memory aid and sees only limited use as a tool for organizing the problem-solving process. The study underscores the importance of developing effective note-taking strategies in computer science education to address the challenge of effectively organizing the problem-solving process, given the central role of problem solving in this domain. These findings are contextualized within the framework of computer science education and are discussed in relation to their broader implications for general education.
Von Alexander Hacke, Nadine Dittert im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text The Function of Note-Taking in Problem Solving in the Computer Science Escape Game Room-X Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lorin W. Anderson , B. S. Bloom , Torsten Brinda , Volker Denke , Lutz Hellmig , Theo Heußer , David R. Krathwohl , Arno Pasternak , Gerhard Röhner , Andreas Schwill , Monika Seiffert | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Allgemeinbildunggeneral education , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Software EngineeringSoftware Engineering | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Function of Note-Taking in Problem Solving in the Computer Science Escape Game Room-X: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1990 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.