/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Sharing and confronting propositions in a collaborative discovery setting

Hannie Gijlers, Ton de Jong
Erstpublikation in: Paper presented at the ORD 2004, Utrecht (NL)
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study investigates how collaborative knowledge construction within a discovery learning environment can be supported with tools aimed at supporting students’ proposition generation and testing processes. Sixty-six, fourth year pre-university education students, participated in a kinematics learning task. The instructional goal of the learning activity was to develop students’ understanding of one dimensional kinematics, the activity focused on collaborative inquiry and reasoning. All students completed a proposition list in which they could indicate their individual opinion about the truth value of specific propositions. The students were coupled into dyads and assigned to one of three conditions: 1) an expression builder (scratchpad), 2) a shared propositions table and 3) a control condition. Students in the scratchpad condition were provided with dropdown menu’s containing variables and relations. In the shared proposition table we combined students’ individual opinions about the truthvalue of a proposition into one shared proposition table. The shared proposition table displayed the truth-value, both students assigned to a particular proposition. Students in the control condition received no extra support related to propositions. Learning outcomes were assessed using an intuitive knowledge pre- and posttest. Students supported with the shared proposition table improved significantly from pre- to post-test and discussed significantly more alternative propositions.
Von Hannie Gijlers, Ton de Jong im Text Sharing and confronting propositions in a collaborative discovery setting (2004)

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , Partnerarbeit

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Einzelarbeit

iconEinträge in Beats Blog

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Sharing and confronting propositions in a collaborative discovery setting: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 143 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.