/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments

Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen
Zu finden in: The PLE Conference 2013 (Seite 35 bis 51), 2013 local secure web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

While the concept of Web 2.0 based Personal Learning Environments (PLEs) has generated signiicant interest in educational settings, there is little consensus regarding what this concept means and how teachers and students can develop and deploy Web 2.0 based PLEs to support their teaching and learning activities. In this paper a conceptual framework for building Web 2.0 based PLEs is proposed. The framework consists of four main elements, including (i) student’s control model, (ii) learning potential of Web 2.0 tools and services, (iii) project-based teaching approach, and (iv) technology-enhanced learning activities. The main purpose of the framework is to assist teachers to design appropriate Web 2.0 based learning activities. Students then can accomplish these learning activities to develop their PLEs and complete their learning projects.
Von Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen im Konferenz-Band The PLE Conference 2013 (2013) im Text A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Lorin W. Anderson, Carl Bereiter, B. S. Bloom, John Seely Brown, Katie Clinton, Allan Collins, P. Duguid, Henry Jenkins, Paul A. Kirschner, David R. Krathwohl, Mark J.W. Lee, George D. Magoulas, Catherine McLoughlin, Tim O'Reilly, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Marlene Scardamalia, George Siemens, Wim Veen, Ben Vrakking, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 7, 6, 10, 14, 14, 21, 10, 12, 15, 14, 2415118241822
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 5, 4, 2, 8, 3, 10, 12, 13, 9, 7, 13, 1810425182766
2000A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 3, 4, 4, 7, 4, 8, 11, 19, 4, 10, 7, 24422241217
2002Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 1, 6, 7, 12, 3, 8, 5, 3, 8, 9, 9, 125740121547
2006  Homo Zappiens (Wim Veen, Ben Vrakking) 7, 4, 4, 8, 9, 11, 16, 8, 5, 10, 8, 7567260
2006 local secure The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 12, 20, 11, 11, 18, 24, 20, 9, 16, 11, 18576418901
2006Digital Game-Based Learning2, 2, 2, 8, 2, 3, 4, 5, 5, 6, 2, 717157743
2006  local secure web Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 55, 51, 40, 155, 195, 145, 60, 27, 21, 13, 20, 255231251574
2010 local secure Web 2.0-Based E-Learning (Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) 1, 3, 4, 10, 8, 10, 7, 6, 5, 10, 5, 13113313560
2011 local secure E-Infrastructures and Technologies for Lifelong Learning (George D. Magoulas) 3, 3, 1, 2, 3, 5, 4, 10, 2, 5, 5, 101610185
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local secure web Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 3, 9, 8, 7, 5, 10, 9, 14, 10, 21, 10, 186111181454
2002 local secure Can we support CSCL? (Paul A. Kirschner) 1, 1, 1, 7, 2, 1, 2, 4, 5, 6, 6, 1313813716
2005 local secure web Connectivism (George Siemens) 5, 5, 4, 9, 9, 11, 24, 9, 10, 11, 14, 19212619413
2005 local secure web What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 4, 1, 5, 9, 9, 9, 10, 12, 13, 14, 12, 13452313693
2006Knowledge Building: Theory, Pedagogy, and Technology (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 11000
2006 local secure web Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 2, 1, 1, 3, 1, 4, 2, 2, 1, 3, 3, 4714287

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalA pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 271 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.