Modern curriculum development for informatics (computing science) Fred Mulder, Tom J. van Weert
Zu finden in:
|
|
Zusammenfassungen
Modern curriculum development should fulfil specific requirements which reflect developments in society. A proposed set of requirements is confronted with two actual curriculum development initiatives in the area of informatics (computing science). The two initiatives are: Computing Curriculum 2001 (IEEE-CS/ACM) and ICF-2000 (IFIP/UNESCO). Comparison shows that the principles used in these two initiatives cover the proposed requirements, although not one-to-one and with different emphasis. A difference in approach between the two curriculum initiatives, concerning the linking of societal needs and student competence development, is illustrated by explaining ICF-2000 Professional Categories and Graduate Profiles.
Von Fred Mulder an der Veranstaltung SEC III (2002) im Text Modern curriculum development for informatics (computing science) Modem curriculum development should fulfil specific requirements that reflect developments in society. A proposed set of requirements is compared against two recent curriculum development initiatives in the area of informatics (computing science). The two initiatives are the IEEE-CS/ACM Computing Curriculum 2001 (Joint Taskforce 2001) and the IFIP/UNESCO Informatics Curriculum Framework 2000 (ICF-2000) (Mulder and van Weert 2001). Detailed comparison showed that the principles used in these two initiatives cover the proposed requirements, although not one-to-one and with different emphasis. A difference in approach between the two curriculum initiatives, concerning the linking of societal needs and student competence development, is illustrated by explaining ICF-2000 Professional Categories and Graduate Profiles.
im Buch Informatics and the Digital Society (2003) im Text Modern curriculum development for informatics (computing science) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Lehrplan 21 |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Modern curriculum development for Informatics (Computing Science): Artikel als Volltext @ Springer (: , 1407 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Assistenzzeit an der ETH Zürich ins Biblionetz aufgenommen. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.