/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Overcoming the Barriers: The Ecological Approach

Zu finden in: Sociable CSCL Environments, 2004 local web 
Diese Seite wurde seit 19 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Sociable CSCL EnvironmentsIn Chapter 4, an alternative approach is described for coping with the barriers and which forms the central theme in this dissertation. This alternative approach suggests an ecological approach to social interaction implying that the primary object of study is the CSCL environment itself and not the educational techniques nor the pedagogical methods. Environmental properties of the CSCL environment –referred to as social affordances– are seen as being co-responsible for the degree in which social interaction is taking place. The alternative approach is formulated in a theoretical framework, which, in addition to the ecological approach, includes the concepts of sociability and social presence. The framework is used as a guideline for designing and implementing sociable CSCL environments. Therefore, the focus of this chapter is on the barriers of the third ring and partly on the barriers of the second ring, because the framework addresses social presence.
Von Karel Kreijns in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text General Introduction auf Seite  26
Sociable CSCL EnvironmentsContemporary computer-supported collaborative learning environments are predominantly functional, focusing almost solely on the support of cognitive processes for learning. However, members of asynchronous distributed learning groups using these functional environments feel isolated and remote and, consequently, cannot establish relationships with each other resulting in a failure to achieve trust and a sense of community. The barrier here is that these purely functional environments lack social functionality. This barrier is identified in the present research as a barrier in the third Ring. This chapter advocates designing and implementing sociable computersupported collaborative learning environments and proposes a theoretical framework as a guideline for designing and implementing such sociable environments. The framework comprises three foci: the ecological approach to social interaction, the concept of sociability, and social presence theory. Because the framework also addresses social presence, barriers that exist in the second Ring are occasionally addressed.
Von Karel Kreijns in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Overcoming the Barriers: The Ecological Approach

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Asynchrone Kommunikation, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Lernenlearning

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Synchrone Kommunikation

iconTagcloud

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Kapitel ins Biblionetz aufgenommen hat. Nach Abschluss seiner Dissertation hat Beat Dieses Kapitel nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.