Karel KreijnsDies ist keine offizielle Homepage von Karel Kreijns, E-Mails an Karel Kreijns sind hier nicht möglich! |
Bücher von Karel Kreijns 
3 Texte von Karel Kreijns 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2004 | 19, 2, 1, 3, 1, 2, 1, 1, 5, 4, 5, 4 | Designing sociable CSCL Environments - Applying Interaction Design Principles ( ![]() erschienen in What we know about CSCL and implementing it in higher education (Seite 221 - 243) ![]() | Text | |
2013 | ![]() ![]() | 8, 3, 1, 2, 1, 5, 2, 1, 5, 2, 7, 2 | What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices? - The use of digital learning materials in education (Karel Kreijns, Frederik Van Acker, Marjan Vermeulen, Hans van Buuren) erschienen in Computers in Human Behavior 29 (2013) 217–225 | Journal-Artikel |
2014 | ![]() ![]() | 7, 5, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 5, 7, 2, 5 | Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER (Robert Schuwer, Karel Kreijns, Marjan Vermeulen) erschienen in Open Praxis, vol. 6 issue 2, April–June 2014, pp. 91–102 | Präsentation |
Definitionen von Karel Kreijns
Interaktion |
|
Interaktivität |
|
social presence theory |
|
Bemerkungen von Karel Kreijns
Von Karel Kreijns gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zeitleiste
CoautorInnen
Frederik Van Acker, Hans van Buuren, Paul A. Kirschner, Robert Schuwer, Marjan Vermeulen
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Karel Kreijns
Zitate von Karel Kreijns
Putting six students in a room with a table,
chairs, whiteboard, coffee, and donuts does not make an effective team.
von Karel Kreijns in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Pitfalls and Barriers to Social Interaction auf Seite 35
Zitationsgraph
5 Erwähnungen 
- Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) (2004)
- The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (Jan-Willem Strijbos) (2004)
- 1. General introduction
- Technology Support for Self-Organized Learners - Proceedings of TSSOL 2008, Salzburg, Austria, May 26, 2008 (Marco Kalz, Rob Koper, Veronika Hornung-Prähauser, Michaela Luckmann) (2008)
- 2. Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities - results of first interviews (Christian Glahn, Marcus Specht, Rob Koper)
- 2. Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities - results of first interviews (Christian Glahn, Marcus Specht, Rob Koper)
- Open Educational Resources in Deutschland - Entwicklungsstand und Perspektiven (Leonhard Dobusch, Maximilian Heimstädt, Jennifer Hill) (2015)
- Jahrbuch Medienpädagogik 14 (Manuela Pietraß, Johannes Fromme, Petra Grell, Theo Hug) (2017)
- 12. Die Öffnung von (Lern-)Räumen in Schule und Unterricht durch den Einsatz digitaler Medien - Der Einfluss von Computereinstellung, -ängstlichkeit und Lehrhaltung auf die digitale Mediennutzung von Lehrkräften (Lukas Schulze-Vorberg, S. Franziska C. Wenzel, Claudia Bremer, Holger Horz) (2017)
- 12. Die Öffnung von (Lern-)Räumen in Schule und Unterricht durch den Einsatz digitaler Medien - Der Einfluss von Computereinstellung, -ängstlichkeit und Lehrhaltung auf die digitale Mediennutzung von Lehrkräften (Lukas Schulze-Vorberg, S. Franziska C. Wenzel, Claudia Bremer, Holger Horz) (2017)
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |