/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

Karel Kreijns

Dies ist keine offizielle Homepage von Karel Kreijns, E-Mails an Karel Kreijns sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Karel Kreijns and it is not possible to contact Karel Kreijns here!

Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconBücher von Karel Kreijns Hier finden Sie alle Bücher der gewählten Person, die im Biblionetz vorhanden sind.

Buchcover

Sociable CSCL Environments

Social Affordances, Sociability, and Social Presence

(Karel Kreijns) (2004) local web 

iconTexte von Karel Kreijns Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text Texttyp
20047, 8, 12, 10, 12, 12, 9, 10, 13, 19, 2, 1Designing sociable CSCL Environments - Applying Interaction Design Principles ( Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Paul A. Kirschner, Karel Kreijns)
erschienen in What we know about CSCL and implementing it in higher education (Seite 221 - 243) local 
Text
2013 local web 5, 3, 12, 5, 3, 3, 2, 7, 10, 8, 3, 1What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices? - The use of digital learning materials in education (Karel Kreijns, Frederik Van Acker, Marjan Vermeulen, Hans van Buuren) erschienen in Computers in Human Behavior 29 (2013) 217–225Journal-Artikel
2014 local web 3, 1, 10, 5, 3, 3, 2, 4, 7, 5, 2, 1Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER (Robert Schuwer, Karel Kreijns, Marjan Vermeulen) erschienen in Open Praxis, vol. 6 issue 2, April–June 2014, pp. 91–102Präsentation

iconDefinitionen von Karel Kreijns

Interaktion
  • According to Wagner (1994) there is a difference between interactivity and interaction. She associates interactivity with the degree a delivery technology is capable of establishing a two-way connection between distributed participants for the exchange of audio, video, text and graphical information. (Social) interaction on the other hand is associated with behaviors where individuals and groups directly influence one another.
    von Karel Kreijnsin der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Overcoming the Barriers: The Pedagogical Approach auf Seite 61
Interaktivität
  • According to Wagner (1994) there is a difference between interactivity and interaction. She associates interactivity with the degree a delivery technology is capable of establishing a two-way connection between distributed participants for the exchange of audio, video, text and graphical information. (Social) interaction on the other hand is associated with behaviors where individuals and groups directly influence one another.
    von Karel Kreijnsin der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Overcoming the Barriers: The Pedagogical Approach auf Seite 61
social presence theory
  • Social presence theory (Short, Williams, & Christie, 1976) is very similar to media richness theory. Social presence theory is concerned with interpersonal relationships rather than with message equivocality and suggests that task activities needing a strong interpersonal characteristic (i.e., tasks that depend on developing and maintaining mutual trust such as conflict-resolution tasks or negotiation tasks) require communication media that are high in social presence.
    von Karel Kreijnsin der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Pitfalls and Barriers to Social Interaction

iconBemerkungen von Karel Kreijns

iconZeitleiste

iconCoautorInnen

Frederik Van Acker, Hans van Buuren, Paul A. Kirschner, Robert Schuwer, Marjan Vermeulen

iconZitationsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung von im Biblionetz erfassten Zitationen und Co-Autorschaften.

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconBegriffswolke von Karel Kreijns


Begriffswolke
APH KB IB clear
Asynchrone Kommunikation, AwarenessAwareness, Bildungeducation (Bildung), Blackboard, BSCW, Chatchat, CommunityCommunity, Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, CSCWComputer-supported collaborative work, distance learning / Fernunterrichtdistance learning, Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency, E-LearningE-Learning, E-Maile-mail, Errors (Usability-Dimension)Errors (Usability-Dimension), Face to Face Kommunikation (F2F), Gefühlefeelings, GroupwareGroupware, Gruppendynamikgroup dynamics, HCI/MMI (Human-Computer-Interaction)Human-Computer-Interaction, HollandThe Netherlands, ICTICT, Interaktioninteraction, Interaktivitätinteractivity, Internetinternet, Kommunikationcommunication, Konstruktivismusconstructivism, Learnability (Usability-Dimension)Learnability, Lebenslanges Lernenlifelong learning, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, media richness theorymedia richness theory, Memorability (Usability-Dimension)Memorability, Moodle, NewsgroupsNewsgroups, Nonverbale Kommunikation, Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources, Pädagogik / Erziehungswissenschaft, problem-based learningproblem-based learning, Satisfaction (Usability-Dimension)Satisfaction (Usability-Dimension), Schuleschool, social presence theorysocial presence theory, Success to the SuccessfulSuccess to the Successful, UsabilityUsability, Vertrauentrust, WebCT, Wikiwijs,

iconZitate von Karel Kreijns

Putting six students in a room with a table, chairs, whiteboard, coffee, and donuts does not make an effective team.
von Karel Kreijns  in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Pitfalls and Barriers to Social Interaction auf Seite 35

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

Auf dem WWW What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 437 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1112 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Sociable CSCL Environments: Dissertation as PDF (lokal: PDF, 2286 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.