Karel KreijnsDies ist keine offizielle Homepage von Karel Kreijns, E-Mails an Karel Kreijns sind hier nicht möglich! |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Bücher von Karel Kreijns
3 Texte von Karel Kreijns
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2004 | 6, 5, 7, 5, 2, 3, 4, 2, 4, 3, 3, 3 | Designing sociable CSCL Environments - Applying Interaction Design Principles ( Paul A. Kirschner, Karel Kreijns) erschienen in What we know about CSCL and implementing it in higher education (Seite 221 - 243) | Text | |
2013 | 3, 3, 6, 5, 5, 3, 1, 6, 2, 4, 3, 2 | What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices? - The use of digital learning materials in education (Karel Kreijns, Frederik Van Acker, Marjan Vermeulen, Hans van Buuren) erschienen in Computers in Human Behavior 29 (2013) 217–225 | Journal-Artikel | |
2014 | 3, 8, 3, 7, 6, 3, 2, 2, 1, 4, 3, 4 | Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER (Robert Schuwer, Karel Kreijns, Marjan Vermeulen) erschienen in Open Praxis, vol. 6 issue 2, April–June 2014, pp. 91–102 | Präsentation |
Definitionen von Karel Kreijns
Interaktion |
|
Interaktivität |
|
social presence theory |
|
Bemerkungen von Karel Kreijns
Von Karel Kreijns gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zeitleiste
CoautorInnen
Frederik Van Acker, Hans van Buuren, Paul A. Kirschner, Robert Schuwer, Marjan Vermeulen
Zitationsnetz
Begriffswolke von Karel Kreijns
Zitate von Karel Kreijns
Putting six students in a room with a table,
chairs, whiteboard, coffee, and donuts does not make an effective team.
von Karel Kreijns in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text Pitfalls and Barriers to Social Interaction auf Seite 35Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) (2004)
- The Effect of Roles on Computer-Supported Collaborative Learning (Jan-Willem Strijbos) (2004)
- 1. General introduction
- Technology Support for Self-Organized Learners - Proceedings of TSSOL 2008, Salzburg, Austria, May 26, 2008 (Marco Kalz, Rob Koper, Veronika Hornung-Prähauser, Michaela Luckmann) (2008)
- 2. Visualisation of interaction footprints for engagement and motivation in online communities - results of first interviews (Christian Glahn, Marcus Specht, Rob Koper)
- Open Educational Resources in Deutschland - Entwicklungsstand und Perspektiven (Leonhard Dobusch, Maximilian Heimstädt, Jennifer Hill) (2015)
- Jahrbuch Medienpädagogik 14 (Manuela Pietraß, Johannes Fromme, Petra Grell, Theo Hug) (2017)
- 12. Die Öffnung von (Lern-)Räumen in Schule und Unterricht durch den Einsatz digitaler Medien - Der Einfluss von Computereinstellung, -ängstlichkeit und Lehrhaltung auf die digitale Mediennutzung von Lehrkräften (Lukas Schulze-Vorberg, S. Franziska C. Wenzel, Claudia Bremer, Holger Horz) (2017)
Volltexte
What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices?: Artikel als Volltext (: , 437 kByte; : 2021-03-21) | |
Wikiwijs: An unexpected journey and the lessons learned towards OER: Artikel als Volltext (: , 1112 kByte; : 2021-03-21) | |
Sociable CSCL Environments: Dissertation as PDF (: , 2286 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28) |