Using Computer Supported Argument Visualization to Teach Legal Argumentation
Chad Carr
Zu finden in: Visualizing Argumentation, 2003
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In Chapter 4, Using Computer Supported Argument Visualization to Teach Legal Argumentation, Chad Carr focuses on law, which of all fields, arguably places greatest demands on its students to develop argumentation expertise. Carr reports research that analyses the role of the QuestMap CSAV tool in supporting the collaborative learning of legal argumentation skills, compared to a control group of students using conventional resources. Like Kanselaar, et al.’s work (Chapter 3), he concludes that in learning contexts, the diagrammatic representation may not always play the role expected. He shares insights gained while conducting a sixteen-week study at a leading ABA accredited law school.
Von Paul A. Kirschner, Chad Carr, Simon J. Buckingham Shum im Buch Visualizing Argumentation (2003) im Text Preface Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Thomas M. Duffy , David H. Jonassen | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | cognitive flexibilitycognitive flexibility , Cognitive Toolscognitive tools , Hypertexthypertext , Problemproblem , Recht , Simulation , Softwaresoftware , Sprachelanguage , Visualisierungvisualization | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.