Microlearning as a challenge for instructional designZu finden in: Didactics of Microlearning, 2007
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Zusammenfassungen
Traditionally, models of instructional design presume that (e)learning is organized
as lessons or courses. But with the growing importance of microcontent and
elearning scenarios labeled as “web 2.0”, this assumption of models of instructional
design is challenged. If users arrange their personal learning environments
themselves by aggregating microcontent, why would we need (models of ) instructional
design?
The following chapter discusses the role of instructional design in theses scenarios. It presents different views on instructional design: the American tradition which views instructional design as an engineering task (which eventually can be delegated to a computer algorithm), the German tradition of Didaktik which emphasizes the situative and emergent properties of instruction and the “Hypertext- Wiki” paradigm, which focuses on learning as a user-generated activity. In an elearning scenario that follows a “web 2.0” approach instructional design has to integrate these perspectives. It therefore puts forward the argument that in the future instructional design even will be more complex and challenging than before.
Von Michael Kerres im Buch Didactics of Microlearning (2007) im Text Microlearning as a challenge for instructional design The following chapter discusses the role of instructional design in theses scenarios. It presents different views on instructional design: the American tradition which views instructional design as an engineering task (which eventually can be delegated to a computer algorithm), the German tradition of Didaktik which emphasizes the situative and emergent properties of instruction and the “Hypertext- Wiki” paradigm, which focuses on learning as a user-generated activity. In an elearning scenario that follows a “web 2.0” approach instructional design has to integrate these perspectives. It therefore puts forward the argument that in the future instructional design even will be more complex and challenging than before.
Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Paul Heimann , Michael Kerres , Gunther Otto , Wolfgang Schulz | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Didaktikdidactics , E-LearningE-Learning , Hypertexthypertext , Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment | |||||||||||||||||||||||||||
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Zitationsgraph
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.