Methods for Large-Scale International Studies on ICT in EducationW. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1053 bis 1066), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
International comparative assessment is a research method applied for describing and analyzing educational processes and outcomes. They are used to ‘describe the status quo´ in educational systems from an international comparative perspective. This chapter reviews different large scale international comparative studies on IT in education and particularly addresses The Computers in Education Study (COMPED) and the Second International in Education Studies (SITES). The chapter addresses the major concepts and indicators that are addressed, design issues, potential outputs and recommendations for future international comparative studies on ICT in education.
Von W. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Methods for Large-Scale International Studies on ICT in Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Methods for Large-Scale International Studies on ICT in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 262 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.