/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based Learning

Brian R. Belland
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 29 bis 42), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Recently there has been a push to consider assessment, and specifically formative assessment, in conjunction with game-based learning. Formative assessment is meant to provide feedback to students that can guide their learning process. Central to the production of effective formative assessments are the concepts of validity and reliability. Validity refers to the extent to which assessment scores indicate the amount that a learners has of an underlying construct, defined as an unobservable trait. This chapter focuses on the first stages of the process of formative assessment creation—the specification of constructs underlying learning goals. Constructs are specified by the process of theory specification, construct generation, test item development, and construct refinement. By considering construct validity in assessment development, game developers can collect needed data to optimize games and provide evidence of learning.
Von Brian R. Belland im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
game-based learninggame-based learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Role of Construct Definition in the Creation of Formative Assessments in Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 234 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.