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Beats Biblionetz - Texte

Presence in a Collaborative Science Learning Activity in Second Life

Ioannis Vrellis, Nikiforos M. Papachristos, Antonis Natsis, Tassos A. Mikropoulos
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 241 bis 251), 2012 local 
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iconZusammenfassungen

Research on e-Learning and ICT in EducationMulti-user virtual environments (MUVEs) are surrounded by hype regarding their impact on and potential in education. Many issues regarding the educational affordances of MUVEs and the learning experience of users are still under research. Presence is an important phenomenon users experience when interacting with and via virtual environments and seems to play an important role in learning. This chapter presents empirical data gathered from an exploratory study regarding a problem-based physics learning activity in Second Life (SL). Our aim is to gain knowledge and experience about the sense of presence (spatial and social) that emerges while students collaborate in MUVEs. Students (n = 30) collaborated 'in-world' to solve a problem. Data were gathered using the Temple Presence Inventory questionnaire. Results indicate higher scores of social presence than spatial presence. Correlations were found between dimensions of presence, subjective computer expertise, and tendency to become involved in activities.
Von Ioannis Vrellis, Nikiforos M. Papachristos, Antonis Natsis, Tassos A. Mikropoulos im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Presence in a Collaborative Science Learning Activity in Second Life

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Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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