/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Feedback Models for Learning, Teaching and Performance

Elizabeth K. Molloy, David Boud
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyThis chapter focuses on the role of feedback in learning with particular emphasis on its effect on learner performance, motivation and self-regulation. The authors provide a critical account of definitions and models of feedback, tease out the conceptual roots of practice guidelines and highlight how individual, relational and environmental factors can impact on the utility of feedback as a performance changing device. Many of the conceptual models published in the literature draw on theoretical principles rather than empirical data to support the impact of feedback on learning/performance change. The empirical data from a diverse range of disciplines converge to a common finding—that written and verbal feedback in practice deviates considerably from principles of effective practice. The reasons for this theory-practice disjunction are explored, and the authors suggest that the lack of adoption of advocated principles may represent a need to look at feedback in a different way.
A constructivist view on feedback encourages learners and educators to view feedback as a system of learning, rather than discreet episodes of educators 'telling” learners about their performance. Highlighting the need for a shift in conceptual framework is not enough however. What is limited in the feedback literature is how to achieve feedback encounters that are typified by learner engagement. We argue that contesting the traditional, behaviourist 'feedback ritual” requires leadership from educators, and a deliberate commitment to curricular redesign with purposeful and structured opportunities for learners to engage in feedback episodes, to put into place changes triggered by feedback and finally to re-evaluate performance in relation to set goals. Such a 'system-orientated” take on feedback design requires upskilling of both educators and learners and needs to factor in the influence of context, culture and relationships in learning.
Von Elizabeth K. Molloy, David Boud im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Feedback Models for Learning, Teaching and Performance

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Feedback Models for Learning, Teaching and Performance: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 268 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.