Advanced Technologies for Personalized Learning, Instruction, and PerformanceMieke Vandewaetere, Geraldine Clarebout
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 425 bis 437), 2014
|
![]() |

Zusammenfassungen

This chapter aims at giving an overview of the current research that addresses advanced technologies, models, and approaches to establish personalized learning, instruction, and performance. In order to provide this, relevant learner and learning characteristics need to be measured or inferred and incorporated in learner models. These learner models provide the basis from which personalization can occur and have to be considered as the core of personalized learning environments.
In order to provide dynamic personalized learning, learner models need to be adjusted and updated with new information about the learner´s knowledge, affective states, and behavior. To do so, the fields of artificial intelligence and educational data mining provide advanced technologies that can be applied for fine-grained learner modeling. First, the field of artificial intelligence in education has largely supported the development of intelligent tutoring systems. Second, educational data mining is indispensable for providing information about the learning process and learner behavior.
The integration of artificial intelligence and educational data mining in the learner modeling research provides a firm basis for effectiveness research on personalized systems. This chapter is concluded with the call for educational technologists to use advanced technologies as a method to support personalized learning and not as a goal when developing adaptive learning environments.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.