/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Visual Arts Education

Barbara B. Lockee, Feihong Wang
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyGiven the prevalence of the use of the image for communication in modern society, along with the rapid evolution of electronic tools to create such images and communicate through visual channels, it is easy to understand the dramatic changes that have occurred in teaching and learning in the visual arts. Technologies have evolved not only to provide unprecedented access to global resources for art education but also to offer new tools for the creation of art—thus representing both the medium of instruction as well as the resulting visual message produced by the developing artist. The adoption of electronic technology in art making has had a profound influence on approaches to visual arts instruction; other factors also have converged to impact present-day educational trends in this discipline. To understand the origins of these factors, a brief review of the history of visual arts education is provided. Following the historical overview, contemporary instructional design and technology trends are examined in relation to the teaching and learning of visual arts, as well as recent developments in educational research focused within this area of interest.
Von Barbara B. Lockee, Feihong Wang im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Visual Arts Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Zone of Proximal Development

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Visual Arts Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 449 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.