/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Performance Assessment and Professional Development in University Teaching

Tina Seidel
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 465 bis 477), 2015 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Incentives and Performance

The quality of instruction at university level is typically measured by means of student evaluation. Student evaluation is based on scientific knowledge about effective instruction and includes aspects such as instructional clarity, teacher support, and a positive learning climate. Student evaluation has become a widely and commonly accepted approach of measuring instructional quality. However, with regard to professional development, this approach has a number of limitations, mainly due to the fact that the reflection about results and possible improvement is reserved only for the individual instructor being assessed. Therefore, new approaches have been developed that allow for collaborative reflection and systematic training. One example is the 1-year training program 'Learning to Teach” in which novice university instructors are trained and systematically evaluated. Implications for the governance of knowledge-intensive organizations, such as universities, are drawn with regard to the importance of systematic training of novices.

Von Tina Seidel im Buch Incentives and Performance (2015) im Text Performance Assessment and Professional Development in University Teaching

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Hochschulehigher education institution, Universitätuniversity

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Performance Assessment and Professional Development in University Teaching: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 288 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.