/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Media Computation and Contextualized Computing Education

Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark GuzdialChapter 4 is about teaching computing to non-CS majors at the undergraduate level. I focus on liberal arts, architecture, and business students in the example of Media Computation. I describe how it was designed and the results over the last decade [121, 126]. e general teaching method being used is contextualization which is teaching computing in an application context that makes it authentic to the learners.
Von Mark Guzdial im Buch Learner-Centered Design of Computing Education (2015) im Text What Does Computing for Everyone Mean?
Mark GuzdialSome people learn computing for reasons other than the leverage it will provide to learn something else. Sometimes, people learn computing because they want to learn computing - and not because it will get them a great programming job. The faculty at Georgia Tech decided in the late 1990’s that their students should know computing. They bought into the argument that it’s an important skill in a technological society. they believed that it gave their students an advantage over students at schools who didn’t make that commitment.
As of Fall 1999, every undergraduate student at Georgia Tech had to take a course in computer science that included programming [123]. The story of how we made that work provides insights into how to provide computing education at the undergraduate level that meet learners’ needs and goals, even when those goals are not professional software development. Increasingly, non-computing undergraduate students need to learn about computing, but that requires a different approach from what we offer our computing undergraduate students.
Von Mark Guzdial im Buch Learner-Centered Design of Computing Education (2015) im Text Media Computation and Contextualized Computing Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Programmierenprogramming

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.