/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Learner-Centered Design of Computing Education

Research on Computing for Everyone
, local secure web 
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computing education is in enormous demand. Many students (both children and adult) are realizing that they will need programming in the future. This book presents the argument that they are not all going to use programming in the same way and for the same purposes. What do we mean when we talk about teaching everyone to program? When we target a broad audience, should we have the same goals as computer science education for professional software developers? How do we design computing education that works for everyone? This book proposes use of a learner-centered design approach to create computing education for a broad audience. It considers several reasons for teaching computing to everyone and how the different reasons lead to different choices about learning goals and teaching methods. The book reviews the history of the idea that programming isn't just for the professional software developer. It uses research studies on teaching computing in liberal arts programs, to graphic designers, to high school teachers, in order to explore the idea that computer science for everyone requires us to re-think how we teach and what we teach. The conclusion describes how we might create computing education for everyone.
Von Klappentext im Buch Learner-Centered Design of Computing Education (2015)

iconBemerkungen zu diesem Buch

Mark GuzdialThe purpose of this book is to point out that there is more than one possible learning outcome from teaching computing to a broad range of people. Different people have different learning goals. There is more than one kind of computing education.
Von Mark Guzdial im Buch Learner-Centered Design of Computing Education (2015) im Text What Does Computing for Everyone Mean?

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Harold Abelson, Tim Berners-Lee, Benedict du Boulay, Ann L. Brown, Amy Bruckman, Quinn Burke, Carol K. K. Chan, D. E. Comer, Thomas H. Davenport, Peter Denning, Andrea DiSessa, Deborah A. Fields, Mark Fischetti, Kathi Fisler, Andrea Forte, Michael Giang, Adele Goldberg, Dina Q. Goldin, David Gries, Shuchi Grover, Mark Guzdial, Idit Harel, Orit Hazzan, Kathleen Jensen, Yasmin B. Kafai, Daniel Kahneman, Alan Kay, Caitlin Kelleher, Shriram Krishnamurthi, D. Midian Kurland, Tami Lapidot, Jean Lave, Kathleen Luchini, Marshall McLuhan, John Monk, Michael C. Mulder, Brad Myers, Donald A. Norman, Tim O'Shea, David B. Palumbo, John F. Pane, Seymour Papert, Randy Pausch, Roy Pea, Kylie A. Peppler, Jean Piaget, Laurence Prusak, Chris Quintana, Noa Ragonis, Chotirat Ann Ratanamahatana, Anthony Robins, Emmanuel Schanzer, Dan Schwartz, Scott A. Smolka, C. P. Snow, Cynthia Solomon, Elliot Soloway, Lynn Stein, Allen Tucker, A. Joe Turner, Peter Wegner, Etienne Wenger, Jeannette M. Wing, Niklaus Wirth, Danny Yoo, Paul R. Young

Fragen
KB IB clear
Gehört Programmieren zur Allgemeinbildung?Should programming be part of general education?

Aussagen
KB IB clear
Berufswahlargument: Informatikkenntnisse fördern den Berufswahlentscheid in Richtung Informatik-Berufe und -StudiengängeCareer argument: Computer science knowlege will give you a good career
Informatik ist mehr als Programmierencomputer science is more than programming
Informatikkenntnisse gehören zur Allgemeinbildungcomputer science knowledge must be part of general education
Programmieren ist schwierig
Welterklärungsargument: Um die heutige Informationsgesellschaft verstehen und erklären zu können, sind Informatikkenntnisse notwendig.

Begriffe
KB IB clear
AkkommodationAccommodation, Assimilationassimilation, Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, Computercomputer, Formal-operatives Denkenformal operational stage, Geometriegeometry, Informatikcomputer science, Informatik in der Primarschule, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Kinderchildren, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Mathematikmathematics, MINTscience, technology, engineering, mathematics, notional machine, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school, Problemproblem, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, rainfall problem, Schuleschool, Scratch, Sekundarstufe I, situated learning / situated cognitionsituated learning, Smalltalk, Snap! (Programmiersprache), Squeak, Stadien der kindlichen Entwicklung nach PiagetPiaget's theory of cognitive development, StarLogo
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962Die Gutenberg-Galaxis (Marshall McLuhan) 2, 4, 5, 2, 7, 4, 10, 7, 10, 8, 11, 14451143527
1966 local secure Understanding Media (Marshall McLuhan) 9, 7, 12, 15, 14, 6, 11, 12, 8, 13, 14, 1811430182610
1975  PASCAL User Manual and Report (Kathleen Jensen, Niklaus Wirth) 3, 2, 9, 16, 6, 1, 3, 4, 6, 1, 6, 2342544
1980  The Computer in the School (Robert Taylor) 3, 3, 4, 2, 5, 4, 7, 8, 5, 3, 7, 318253279
1982 local secure web Mindstorms (Seymour Papert) 11, 14, 21, 30, 25, 19, 30, 35, 39, 35, 23, 2223145225292
1986  local secure Computer Environments for Children (Cynthia Solomon) 6, 1, 2, 5, 5, 5, 9, 19, 4, 3, 9, 45404303
1986 local secure Turtle geometry (Harold Abelson, Andrea DiSessa) 1, 9, 2, 5, 5, 5, 7, 19, 1, 3, 5, 61366185
1988  local secure Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 3, 3, 2, 2, 4, 5, 9, 10, 13, 3, 10, 549445194
1988  local secure The Design of Everyday Things (Donald A. Norman) 3, 7, 2, 3, 10, 8, 19, 19, 19, 17, 15, 126720125228
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 5, 5, 2, 6, 7, 14, 18, 21, 9, 16, 1010340101197
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 3, 1, 5, 2, 9, 7, 12, 9, 4, 6, 8, 171402171243
1994 local secure web MOOSE Crossing (Amy Bruckman) 112600
1995 local secure web Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 2, 4, 6, 2, 7, 5, 8, 16, 14, 4, 9, 623326286
1997Information Ecology (Thomas H. Davenport, Laurence Prusak) 1, 2, 2, 1, 3, 2, 4, 3, 5, 4, 5, 75272991
1999 local secure Weaving the Web (Tim Berners-Lee, Mark Fischetti) 3, 2, 12, 19, 10, 4, 9, 7, 12, 5, 7, 62246853
2000Squeak (Mark Guzdial) 2, 2, 2, 1, 5, 2, 4, 3, 1, 5, 9, 1114211096
2001Multimedia (Randall Packer, Ken Jordan) 20, 9, 21, 12, 21, 14, 24, 38, 28, 14, 12, 1112157112534
2001Changing Minds (Andrea DiSessa) 3, 4, 5, 2, 6, 1, 3, 6, 3, 4, 7, 11235111231
2003  local secure The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 7, 11, 11, 7, 23, 18, 24, 51, 34, 22, 19, 1218994124631
2006Interactive Computation (Dina Q. Goldin, Scott A. Smolka, Peter Wegner) 7, 1, 1, 3, 5, 3, 6, 5, 2, 2, 7, 44274480
2010Computer Science Education 1/20101, 1, 6, 7, 5, 1, 7, 3, 3, 1, 9, 48114133
2011 local secure Guide to Teaching Computer Science (Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis) 3, 2, 7, 12, 10, 3, 14, 22, 11, 1, 10, 55735467
2011International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 65, 5, 7, 1, 12, 11, 16, 27, 15, 3, 8, 1265212852
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 13, 13, 17, 18, 21, 21, 28, 27, 17, 14, 18, 1148317112405
2011 local secure Schnelles Denken - langsames Denken (Daniel Kahneman) 5, 5, 6, 5, 6, 7, 8, 17, 12, 7, 12, 715167363
2014  local secure Connected Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 6, 4, 14, 18, 18, 14, 18, 19, 19, 19, 11, 13129513663
2014WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 4, 9, 4, 5, 15, 5, 11, 23, 7, 9, 11, 7302317456
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1959The Two Cultures6000
1972 local secure web Teaching Children To Be Mathematicians Versus Teaching About Mathematics (Seymour Papert) 3, 6, 1, 4, 2, 4, 2, 3, 4, 11, 8, 3683149
1977 local secure Personal Dynamic Media (Alan Kay, Adele Goldberg) 1, 2, 6, 3, 7, 2, 2, 16, 8, 7, 10, 4311541682
1981 local secure The black box inside the glass box (Benedict du Boulay, Tim O'Shea, John Monk) 1, 3, 2, 1, 6, 2, 4, 12, 13, 5, 11, 416144379
1984 local secure web On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 5, 2, 2, 4, 4, 4, 3, 10, 7, 9, 5, 628156278
1989 local secure web Computing as a Discipline (Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young) 9, 1, 2, 1, 2, 3, 7, 6, 8, 6, 6, 22072183
1990 local secure web Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 3, 4, 4, 2, 5, 1, 3, 8, 13, 4, 8, 638116677
1990 local secure web Programming Language/Problem-Solving Research (David B. Palumbo) 5, 5, 2, 2, 2, 3, 3, 1, 2, 5, 6, 58235179
1992 local secure web Design Experiments (Ann L. Brown) 2, 3, 3, 1, 7, 4, 6, 16, 3, 4, 12, 433114392
2001 local secure web Using squeak for teaching user interface software (Mark Guzdial) 3, 1, 1, 2, 1, 3, 3, 1, 3, 4, 4, 21132662
2001 local secure web Studying the Language and Structure in Non-Programmers’ Solutions to Programming Problems (John F. Pane, Chotirat Ann Ratanamahatana, Brad Myers) 3, 2, 1, 1, 8, 3, 6, 6, 3, 3, 8, 55185247
2003 local secure web Pocket PiCoMap (Kathleen Luchini, Chris Quintana, Elliot Soloway) 1, 1, 9, 15, 6, 1, 2, 1, 3, 3, 3, 521051060
2003 local secure web Great principles of computing (Peter Denning) 2, 5, 9, 12, 16, 11, 12, 18, 15, 17, 10, 12362512606
2004 local secure Computers for Communication, Not Calculation (Andrea Forte, Mark Guzdial) 4, 3, 2, 1, 8, 8, 9, 4, 7, 4, 5, 710157977
2005 local secure web Creative Coding (Kylie A. Peppler, Yasmin B. Kafai) 3, 6, 5, 2, 5, 2, 5, 7, 11, 4, 7, 22202461
2005 local secure web Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 9, 1, 2, 1, 4, 2, 6, 6, 9, 1, 9, 133171423
2006 local secure web Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 3, 7, 8, 16, 12, 17, 25, 12, 9, 13, 12872112757
2006Interaction, Computation, and Education (Lynn Stein) 2, 4, 2, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 4, 4, 2162162
2010 local secure web Learning edge momentum (Anthony Robins) 7500
2011WeScheme (Danny Yoo, Emmanuel Schanzer, Shriram Krishnamurthi, Kathi Fisler) 1200
2011Bridging research and practice (Carol K. K. Chan) 2000
2014 local secure web Programming in the wild (Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai) 4, 2, 5, 3, 9, 7, 8, 6, 4, 4, 10, 46184318

icondieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Mindstorms

Kinder, Computer und neues Lernen

(Seymour Papert) (1982) local secure web 
Buchcover

Revolution des Lernens

Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt

The Children's Machine

Rethinking school in the age of the computer

(Seymour Papert) (1993)  local secure 
Buchcover

Changing Minds

Computers, Learning and Literacy

(Andrea DiSessa) (2001)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Learner-Centered Design of Computing Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 8784 kByte; WWW: Link OK 2020-04-28)
LokalSteps Toward Computing for Everyone: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 453 kByte)
LokalThe Challenges of Learning Programming: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 131 kByte)
LokalWhat Does Computing for Everyone Mean?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 148 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Learner-Centered Design of Computing EducationE--0-Bei einer Nebis-Bibliohek ausleihen
Bei Amazon.com suchen und direkt bestellen

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der vielen Verknüpfungen im Biblionetz scheint er sich intensiver damit befasst zu haben. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.