Mobile Social MediaRedefining Professional Development and Collaborative Scholarship
Thomas Cochrane, Vickel Narayan
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 43 bis 61), 2016
|
|
Zusammenfassungen
In this chapter, we explore a developing model for scaffolding and supporting professional development for higher education lecturers via mobile social media. The framework involves the establishment of communities of practice comprised of lecturers and mobile learning researchers exploring the potential of mobile social media to enable new pedagogical strategies. We identify three key elements of the framework illustrated by two case studies: modelling a community of practice, redefining pedagogy and designing an appropriate technology support infrastructure.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ruben R. Puentedura | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , CommunityCommunity , design thinking , mobile learningmobile learning , SAMR-Model , social softwaresocial software | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Mobile Social Media: Redefining Professional Development and Collaborative Scholarship: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 378 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.