Enhancement of learning programming experience by novices using mobile learningmobile learning in introductory programming lectures
Wafaa Alsaggaf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 151 bis 152), 2012
|
![]() |

Zusammenfassungen
In order for computer programming students to acquire conceptual understanding as well as practical skills, it is important to follow a learning paradigm that includes a hands-on and practical approach. However, the traditional lecture format does not fully encourage active learning. While most students today own and use mobile devices (such as laptops), these devices are not obviously utilised as practical learning aids in lectures. This thesis evaluates the potential of a teaching approach delivers theoretical and practical components together in a lecture environment using students' mobile devices. It explores the potential enhancement of the learning experience of students in programming.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.