/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learning Computational Skills in uCode@UWG

Challenges and Recommendations
Adriana D´Alba, Kim C. Huett
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

In order to compete in a global economy, higher education institutions, K-12 schools, government officials, school districts, teachers, and afterschool programs must provide students with opportunities to acquire computational thinking and twenty-first century skills. In the United States, thousands of new jobs in areas such as computer science, database administration, software development, and information research open each year; yet, there are not enough American students graduating with those degrees, thus having to fill computing positions with international workers. In addition, other professional fields such as healthcare, education, financial services, and administration are becoming more technology dependent, requiring their employees to acquire computational skills. Recognizing this need, and the often-disheartening lack of opportunities outside the classroom for students to be inspired and to acquire computational skills, the College of Education at the University of West Georgia opened a coding club for kids 7-17 in the spring of 2014 named uCode@UWG. This chapter presents those efforts, and the current status of the program.

Von Adriana D´Alba, Kim C. Huett im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Learning Computational Skills in uCode@UWG

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
kulturelles Kapital

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Learning Computational Skills in uCode@UWG: Challenges and Recommendations: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 594 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.