/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Developing a Rhetoric of Aesthetics

The (Often) Forgotten Link Between Art and STEM
Rohit Mehta, Sarah Keenan, Danah Henriksen, Punya Mishra
Zu finden in: STEAM Education (Seite 117 bis 141), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Punya MishraBeauty, curiosity, wonder, awe, and the inherent pleasure of figuring things out are aesthetic attributes that scientists, mathematicians, and engineers often speak about when describing their motivations for engaging in STEM. In contrast, despite the robustness of evidence for the importance of the aesthetic, most arguments for learning science have focused on instrumental and functional reasons. Such an approach positions science as a tool, the value of which lies in its usefulness to externally constructed projects and goals. In this manner it trivializes the personal, affective, and humanistic nature of engaging with science and scientific ideas. In this chapter, we provide examples and an argument for a rhetoric of aesthetics that can be incorporated in a teaching. Building on a series of studies we have conducted, we offer a threefold, fractal framework that helps us integrate the aesthetic in STEM learning. The three frames in this rhetoric reside on the intersections of arts and STEM and can be seen as fuel to designing STEAM pedagogies. Finally, to move this framework into educational settings, we share several examples of how we have used this rhetoric to guide teacher professional development for STEM educators, by focusing their thinking and teaching on a more aesthetically driven STEAM view of learning.
Von Rohit Mehta, Sarah Keenan, Danah Henriksen, Punya Mishra im Buch STEAM Education (2019) im Text Developing a Rhetoric of Aesthetics

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
MINTscience, technology, engineering, mathematics, Motivationmotivation, STEAM

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Developing a Rhetoric of Aesthetics: The (Often) Forgotten Link Between Art and STEM: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 401 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.