/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

STEAM Education

Theory and Practice
Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil , local web 
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

STEAM EducationThis book looks at the value of integrating the arts and sciences in the school curriculum. It argues that this will help students further their understanding of analytical concepts through the use of creativity. The authors illustrate how schools can work towards presenting common practices, concepts, and content. Coverage features case studies and lessons learned from classrooms across the United States.
The notion of STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) is an emerging discipline unique in its desire to provide a well-rounded approach to education. The chapters of this volume examine STEAM in a variety of settings, from kindergarten to higher education. Readers will learn about the practical considerations involved when introducing the arts and creativity into traditionally left brain processes. This includes best practices for creating and sustaining successful STEAM initiatives in any school, college, or university. For instance, one chapter discusses novel approaches to teach writing with the scientific method in order to help students better present their ideas.
The authors also detail how the arts can engage more diverse learners, including students who are not traditionally interested in STEM subjects. They provide three concrete examples of classroom-tested inquiries: designing a prosthetic arm for a child, making a paleontology investigation, and taking a closer look at the arts within roller coaster engineering. This book is an invaluable resource for teachers and teacher trainers, university faculty, researchers, and school administrators. It will also be of interest to science, mathematics, engineering, computer science, information technology, arts and design and technology teachers.
Von Klappentext im Buch STEAM Education (2019)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Debbie Chachra

Begriffe
KB IB clear
Designdesign , design thinking , Informatikcomputer science , Informationstechnikinformation technology , Kindergarten , Kreativitätcreativity , LehrerInteacher , Lernenlearning , Mathematikmathematics , MINTscience, technology, engineering, mathematics , Motivationmotivation , STEAM , Zone of Proximal Development
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Why I Am Not a Maker (Debbie Chachra) 2 5 0 0

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW STEAM Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3695 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Inquiry, Investigative Processes, Art, and Writing in STEAM: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1062 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Structuring STEAM Inquiries: Lessons Learned from Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 354 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Creating a STEAM Map: A Content Analysis of Visual Art Practices in STEAM Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 365 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Design Thinking Gives STEAM to Teaching: A Framework That Breaks Disciplinary Boundaries: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 313 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Investigating the Impact of a Community Makers´ Guild Training Program on Elementary and Middle School Educator Perceptions of STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics): Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 704 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW The Emergence of the Creativity in STEM: Fostering an Alternative Approach for Science, Technology, Engineering, and Mathematics Instruction Through the Use of the Arts: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 252 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Developing a Rhetoric of Aesthetics: The (Often) Forgotten Link Between Art and STEM: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 401 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Moving Toward Transdisciplinary Instruction: A Longitudinal Examination of STEAM Teaching Practices: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 280 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW Multidisciplinary Group Composition in the STEAM Classroom: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 290 kByte; WWW: Link OK )
Auf dem WWW STEAM Education: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 3695 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.