Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theoryShadi Esnaashari, Lesley Gardner, Michael Rehm
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As new technologies have been integrated into learning activities to support student learning, it is very important to understand the underlying mechanism of the tools and their effect on the process. Our primary objective is to understand student perception of learning tools use. We apply activity theory in an attempt to understand student perceptions regarding educational tools usage in their classes and the consequential effect of on students’ learning. Through our case study and analysis, we observe that using an audience participation tool in the class increased the student participation and assisted in their learning process. There were instances in our analysis, however, that we could not explain using the activity theory and, therefore, we propose a novel framework to overlay activity theory which we believe could help understand students’ perception regarding using the tool.
Von Shadi Esnaashari, Lesley Gardner, Michael Rehm im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theory Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Zone of Proximal Development |
Volltext dieses Dokuments
Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theory: Volltext als PDF (: , 350 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.