/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Exploring cross-cultural digital competencies

Building the Global Educational Learning Observatory, GELO
Roland van Oostveen, Maurice DiGiuseppe, Wendy Barber, Todd Blayone, Elizabeth Childs
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper presents the Global Education Learning Observatory, GELO, offered as an international platform which can be used to (i) measure digital competencies for individuals or groups in formal educational institutions and informal settings; (ii) provide access to tools that measure digital competencies and readiness for online learning, for individuals and groups in underserved and underrepresented populations, including Indigenous communities; and (iii) use digital technology tools as a means of transforming societal understandings of education. Building on existing agreements between the Educational Informatics Laboratory (EILab) at the University of Ontario Institute of Technology (UOIT), and other institutions, especially those with a significant Indigenous presence, this project aims to fully involve marginalized voices of all kinds, to collectively build bridges, and increase capacity in remote communities and elsewhere by enhancing digital skills and competencies. Similarly, we will work collaboratively with international partners to understand the diverse imprint cultural factors have on digital competencies and online learning engagement.
Von Roland van Oostveen, Maurice DiGiuseppe, Wendy Barber, Todd Blayone, Elizabeth Childs im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Exploring cross-cultural digital competencies

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Universitätuniversity

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.