The Effects of an Educational Augmented Reality Application on the Interpretation and Communication of Cultural Assets: The “Greek Type” Watermill’s CaseStavroula Tzima, Georgios Styliaras, Harilaos Zaragas, Athanasios Bassounas
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The paper presents the effects of an educational augmented reality application through which a 3D model of the watermill’s operation mechanism is displayed to the visitor’s mobile device. Individual objectives of the current work were to investigate whether an augmented reality application can and to what extent augment the knowledge of a visitor, if it has an impact on the interpretation and communication of the cultural asset, if it contributes to the creation of pleasant visits and if it is accepted and to what extent by the visitors of a watermill. Our research was focused on the “greek type” watermills in the wider area of Tzoumerka and along the Arachthos River in the region of Epirus in Greece. The research was conducted on-site and showed positive effects of using the latest technology in the interpretation and communication of a cultural asset.
Von Stavroula Tzima, Georgios Styliaras, Harilaos Zaragas, Athanasios Bassounas im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text The Effects of an Educational Augmented Reality Application on the Interpretation and Communication of Cultural Assets: The “Greek Type” Watermill’s Case Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Pokémon Go |
Volltext dieses Dokuments
The Effects of an Educational Augmented Reality Application on the Interpretation and Communication of Cultural Assets: The “Greek Type” Watermill’s Case: Volltext als PDF (: , 1013 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.