/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Distributed Leadership Perspective on Information Technologies for Teaching and Learning

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Richard HalversonThis chapter considers how distributed leadership can describe and explain the role of K-12 school leaders in supporting technologies for teaching and learning. Distributed leadership is uniquely suited to describe how schools lead for technological innovation. Spillane et al’s. (2004) model of distributed leadership emphasizes a task-focused approach to describe how multiple actors engage in leadership work. This chapter will consider the range of tasks that define school leadership for technology. This work recognizes the considerable range of tasks in which leaders currently engage to implement new technologies within schools. However, from another perspective, schools are situated in a much broader world of technologies such as social media, video gaming media distribution, and production which are redefining what counts as teaching and learning outside of schools. Because leaders are responsible for creating environments that best advance learning opportunities for all students, the chapter describes both what currently counts as a learning technology task for leadership as well as a consideration of which tasks are on the horizon for technology work in schools.
Von Richard Halverson im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text A Distributed Leadership Perspective on Information Technologies for Teaching and Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Katie Clinton, Allan Collins, Richard Halverson, Henry Jenkins, Tina Matuchniak, William R. Penuel, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Mark Warschauer, Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
Google Classroom
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006  local web Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 20, 25, 14, 20, 19, 16, 17, 12, 9, 12, 26, 8613181727
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 6, 21, 9, 9, 13, 3, 12, 9, 9, 6, 8, 923429688
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives (William R. Penuel) 9, 11, 5, 12, 11, 4, 6, 6, 6, 7, 11, 99229598
2010New Technology and Digital Worlds10000

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.