Virtual communication curbs creative idea generationMelanie S. Brucks, Jonathan Levav
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
COVID-19 accelerated a decade-long shift to remote work by normalizing working from home on a large scale. Indeed, 75% of US employees in a 2021 survey reported a personal preference for working remotely at least one day per week, and studies estimate that 20% of US workdays will take place at home after the pandemic ends. Here we examine how this shift away from in-person interaction affects innovation, which relies on collaborative idea generation as the foundation of commercial and scientific progress3. In a laboratory study and a field experiment across five countries (in Europe, the Middle East and South Asia), we show that videoconferencing inhibits the production of creative ideas. By contrast, when it comes to selecting which idea to pursue, we find no evidence that videoconferencing groups are less effective (and preliminary evidence that they may be more effective) than in-person groups. Departing from previous theories that focus on how oral and written technologies limit the synchronicity and extent of information exchanged, we find that our effects are driven by differences in the physical nature of videoconferencing and in-person interactions. Specifically, using eye-gaze and recall measures, as well as latent semantic analysis, we demonstrate that videoconferencing hampers idea generation because it focuses communicators on a screen, which prompts a narrower cognitive focus. Our results suggest that virtual interaction comes with a cognitive cost for creative idea generation.
Von Klappentext im Text Virtual communication curbs creative idea generation (2022) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Videokonferenzen hemmen Kreativität |
Begriffe KB IB clear | Corona-Pandemie , Homeoffice , Kreativitätcreativity , Video-KonferenzVideo-Konferenz |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schulschliessung aufgrund Corona-Pandemie |
1 Erwähnungen
- Virtuelle Treffen behindern die Kreativität (Sebastian Herrmann) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Virtual communication curbs creative idea generation: Artikel als Volltext (: , 17047 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.