Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Teaching and Learning in Higher Education

An Integral Approach
Martin Ebner, Nikolai Scerbakov, Behnam Taraghi, Walther Nagler, Isidor Kamrat
Erstpublikation in: C. Crawford et al. (Eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2010 (pp. 428-436). Chesapeake, VA: AACE.
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Martin EbnerThis paper presents the IT- environment of Graz University of Technology for supporting learning and teaching processes. Bearing in mind that future education strongly bases on technology the focus of tomorrow will not be on the development of one big platform - it will be to build an appropriate environment to connect different services. The concept of TU Graz is the combination of mainly three big platforms - an administrative system (TUGRAZonline, a learning management system (TU Graz TeachCenter) and a blogosphere (TU Graz LearnLand). Due to the fact that teachers and learners need also a kind of monitoring, especially if the WorldWideWeb is an integrated part of the learning environment, the development of a Personal Learning Environment (PLE) becomes indispensable. The paper describes the concept in detail as well as the used systems and points out the advantages of that IT-environment for the present as well as for the future.
Von Martin Ebner, Nikolai Scerbakov, Behnam Taraghi, Walther Nagler, Isidor Kamrat im Text Teaching and Learning in Higher Education (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Naomi Augar, Anne Bartlett-Bragg, Martin Ebner, James Farmer, Wolf Hilzensauer, Ruth Raitman, Sandra Schön, Behnam Taraghi, Wanlei Zhou

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Learning Management System (LMS)Learning Management System, Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005Balance, Fidelity, Mobility1, 2, 1, 4, 4, 1, 3, 1, 1, 1, 2, 54185586
2008 local secure EdMedia 20082, 3, 4, 6, 5, 11, 15, 12, 10, 13, 14, 1139611939
2008eLearning Papers Nr. 92, 7, 2, 5, 2, 3, 2, 8, 4, 2, 2, 57355542
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Teaching and learning online with wikis (Naomi Augar, Ruth Raitman, Wanlei Zhou) 2, 2, 4, 6, 4, 2, 8, 1, 1, 3, 1, 51695761
2005 local secure web Blogs @ anywhere (James Farmer, Anne Bartlett-Bragg) 1, 1, 1, 3, 4, 1, 2, 2, 2, 1, 3, 2472584
2008 local secure web On the way towards Personal Learning Environments (Sandra Schön, Wolf Hilzensauer) 3, 3, 5, 7, 5, 6, 10, 9, 2, 1, 3, 28352657
2008 local secure web A Blog Sphere for Higher Education (Martin Ebner, Behnam Taraghi) 1, 1, 1, 4, 1, 1, 4, 3, 3, 1, 4, 21162437

iconDieser Text  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teaching and Learning in Higher Education: Artikel als Volltext ( WWW: Link OK 2019-10-11)
LokalAuf dem WWW Teaching and Learning in Higher Education: Artikel als Volltext ( WWW: Link OK 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.