Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Benchmarking Introductory Programming Exams

Some Preliminary Results
Simon, Judy Sheard, Daryl J. D'Souza, Peter Klemperer, Leo Porter, Juha Sorva, Martijn Stegeman, Daniel Zingaro
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2016 (Seite 103 bis 111), 2016
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The programming education literature includes many observations that pass rates are low in introductory programming courses, but few or no comparisons of student performance across courses. This paper addresses that shortcoming. Having included a small set of identical questions in the final examinations of a number of introductory programming courses, we illustrate the use of these questions to examine the relative performance of the students both across multiple institutions and within some institutions. We also use the questions to quantify the size and overall difficulty of each exam. We find substantial differences across the courses, and venture some possible explanations of the differences. We conclude by explaining the potential benefits to instructors of using the same questions in their own exams.

Von Simon, Judy Sheard, Daryl J. D'Souza, Peter Klemperer, Leo Porter, Juha Sorva, Martijn Stegeman, Daniel Zingaro im Konferenz-Band ICER 2016 im Text Benchmarking Introductory Programming Exams (2016)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Aussagen
KB IB clear
Programmieren ist schwierig

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Benchmarking Introductory Programming Exams: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 972 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-01-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.