The Impact of Dimensionality and Color Coding of Information Visualizations on Knowledge AcquisitionTanja Keller, Matthias Grimm
Zu finden in: Knowledge and Information Visualization (Seite 167 bis 182), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Up to now, information visualizations have been mainly used to support
information retrieval. In the study presented here, we investigate whether
information visualizations can also be used to aid in acquiring knowledge, that
is, in memorizing and understanding large abstract data structures. Furthermore,
we address the issue of how information visualizations have to be designed in
order to support knowledge acquisition of abstract data. To this end, we conducted
an experimental study investigating the influence of the factors “dimensionality”
and “color coding”. The domain was the building industry. The study
provided evidence that information visualizations may foster knowledge acquisition
and that two-dimensional information visualizations are better suited for
supporting knowledge acquisition than three-dimensional ones. In addition, we
found a marginal main effect of color coding, that is, the use of color coding
slightly increased performance in a knowledge test. To conclude our analysis,
we will outline how information visualizations for fostering knowledge acquisition
can benefit from the field of knowledge visualization.
Von Tanja Keller, Matthias Grimm im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text The Impact of Dimensionality and Color Coding of Information Visualizations on Knowledge Acquisition Dieser Text erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Impact of Dimensionality and Color Coding of Information Visualizations on Knowledge Acquisition: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 206 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.