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Beats Biblionetz - Texte

Conceptual Enhancement Via Textual Plurality

A Pedagogical Wiki Bow Towards Collaborative Structuration
Renée Fountain
Zu finden in: WikiSym 2007, 2007
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iconZusammenfassungen

In this paper I present how I use wikis in my undergraduate courses to try to enhance conceptual comprehension. This WikiConcept research is housed within a theoretical perspective entitled “Communal Constructivism” (CC). According to CC, students construct learning “for” as well as “with” others, ideally leaving their imprint in the development of the course, their school or university, and ideally the discipline. As I argued previously (Fountain, 2005), “The goal of such “cocurricularization” is to influence the quality of ALL work, not just one’s own. Quality is to be influenced OVER TIME (long term sustainability of knowledge-Ciffolilli, 2003 & Schwartz, 2004), ACROSS collectivities (across students, over classes, over years, over generations-Scardamalia & Bereiter, 1994), VIA opennatured projects and TOWARDS creating “impossible public goods” (Ciffolilli, 2003).” While the development and implementation of this conceptual enhancement project across time and collectivities has taken place over several years, the evaluation of these peer-to-peer conceptualizations has just begun (winter, 2007). This paper reports on students (n = 85) reported conceptual comprehension when asked to read and evaluate three differing co-elaborated texts (wiki texts produced by their peers in previous sessions of the same course in technology) regarding the concept of “Cookie”. The same “Cookie” text did not “work” (enable greater comprehension) for all students. Many students appreciated a given text for the same reasons (both in terms of form and content) that many others did not. Again, while these results are preliminary, it appears that conceptual comprehension may be enhanced by systematic inclusion of and instance upon engagement with multiple, (and in this case) textual representations of a given concept. Such an insistence upon “a textual plurality around the same, the ‘always already’”, is seen as a pedagogical wiki bow towards enacting collaborative structuration research and practice.
Von Renée Fountain im Konferenz-Band WikiSym 2007 (2007) im Text Conceptual Enhancement Via Textual Plurality

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Renée Fountain , James Surowiecki

Begriffe
KB IB clear
Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
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Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004  local  Die Weisheit der Vielen (James Surowiecki) 4, 5, 5, 5, 5, 7, 4, 2, 2, 1, 9, 5 49351326
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2007 local web  Wiki Pedagogy (Renée Fountain) 1, 4, 1, 2, 7, 4, 6, 4, 2, 4, 4, 3 8133844

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iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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