/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Democratizing Design

New Challenges and Opportunities for Computer-Supported Collaborative Learning
Gerhard Fischer
Zu finden in: CSCL 2009 (Seite 282 bis 286), 2009 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

CSCL 2009The fundamental challenge for the next generation of Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) systems is to contribute to the invention, fostering and support of cultures of participation in which humans can express themselves and engage in personally meaningful activities. New models for knowledge creation, accumulation, and sharing are needed that allow, encourage, and support all participants to be active contributors in personally meaningful activities. In our research, we have explored and contrasted two different models: MODEL-AUTHORITATIVE (based on strong input filters, relatively small information repositories, and weak output filters) and MODEL-DEMOCRATIC (based on weak input filters, large and diverse information repositories, and strong output filters to find relevant and reliable information). We postulate that MODEL-DEMOCRATIC democratizes design, requires support for meta-design, and fosters social creativity thereby creating new challenges and opportunities for computer-supported collaborative learning. Examples from different lifelong learning settings based on MODEL-DEMOCRATIC are described and analyzed and some general findings are derived and discussed.
Von Gerhard Fischer im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Democratizing Design

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard P. Adler, Chris Anderson, Yochai Benkler, John Seely Brown, E. von Hippel, Walter Ong, Tim O'Reilly, E. Raymond, Herbert Simon, Don Tapscott, Anthony D. Williams

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Innovationinnovation, Lernenlearning, Long TailLong Tail
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local Die Wissenschaften vom Künstlichen (Herbert Simon) 27101
Oralität und Literalität (Walter Ong) 30200
1999 local The Cathedral and the Bazaar (E. Raymond) 5, 6, 7, 4, 8, 3, 3, 4, 6, 6, 9, 324253388
2005 local web Democratizing Innovation (E. von Hippel) 9, 13, 6, 11, 9, 4, 7, 4, 5, 4, 8, 718127828
2006The Long Tail (Chris Anderson) 13, 14, 13, 12, 10, 7, 7, 6, 6, 3, 11, 822358464
2006 local web The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 8, 13, 10, 17, 16, 11, 13, 6, 6, 4, 9, 757247776
2007  local Wikinomics (Don Tapscott, Anthony D. Williams) 25, 48, 36, 46, 55, 42, 70, 73, 61, 35, 46, 864395862526
2008Minds on Fire2, 4, 10, 9, 7, 3, 3, 3, 5, 8, 10, 69136457
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999The Cathedral and the Bazaar (E. Raymond) 3, 4, 4, 9, 7, 4, 2, 3, 2, 6, 6, 86128491
2005 local web What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 12, 13, 13, 9, 9, 5, 6, 8, 5, 8, 9, 748237772
2008Minds on Fire (J. S. Brown, Richard P. Adler) 3, 5, 12, 9, 7, 2, 2, 2, 4, 8, 6, 69136422

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Democratizing Design: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 107 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.