/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Hybrid dialog

Dialogic learning in large lecture classes
Tobias Zimmermann, Karen-Lynn Bucher, Daniel Hurtado
Erstpublikation in: Kats, Y. Learning Management System Technologies and Software Solutions for Online Teaching: Tools and Applications
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Attendance at classical lectures usually leads to rather poor learning success. A wide variety of studies show that while lectures are as effective as any other method for transmitting information, they are inferior in many other dimensions. Lectures are not as effective as discussion methods in promoting thought and they are ineffective at teaching behavioral skills and subject-related values as well as at awakening interest in a subject. Still ex-cathedra teaching is a favored way to cope with a high studentto- teacher ratio. To solve this conflict between organizational and pedagogical requirements, a group of researchers at the Institute of Teacher Education at the University of Zurich has developed a hybrid course setting using an online learning platform. Their setting incorporates a dialog among students within a large lecture class. Furthermore a feedback loop enables the lecturer to continuously adjust the content of the lecture to the learning process of the students. In this article, the authors first present the structure of this setting and then illustrate how to implement it by the web-based open source learning management system OLAT (Online Learning and Training). Based on their research, they focus on key components for the success of their hybrid dialog. They show how individual and group learning can be fostered with corresponding assignments, assessments, and assigned roles such as moderators. Thus, the authors will define their position that the challenge of a large lecture class can be met while successfully implementing social learning and process-oriented assessments of academic achievement.
Von Tobias Zimmermann, Karen-Lynn Bucher, Daniel Hurtado im Text Hybrid dialog (2010)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark, Peter Gallin, Gabi Reinmann, Will Richardson, Urs Ruf

Begriffe
KB IB clear
Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System, LehrerInnen-Bildungteacher training, OLAT, Rückkopplung / Regelkreisfeedback loop
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1998 Dialogisches Lernen in Sprache und Mathematik - Band 1 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Peter Gallin, Urs Ruf) 16200
2005   Blended Learning in der Lehrerbildung (Gabi Reinmann) 6, 8, 13, 6, 10, 2, 6, 9, 2, 3, 3, 53817453999
2006  local  Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms (Will Richardson) 8, 1, 8, 5, 8, 2, 1, 5, 1, 4, 4, 7237373554
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local web  Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 1, 6, 2, 10, 3, 13, 1, 3, 14, 3, 72187413

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Hybrid dialog: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3145 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.