Improving Instruction by Improving the Use of Data
Using I-Pads for Classroom Observations
Carla J. Thompson
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In diesem Paper werden iPads zur Unterrichtsbeobachtung, aber nicht im Unterricht eingesetzt. Inhaltlich geht es um technology integration und teachers’ and students’ information literacy levels.
Von Beat Döbeli Honegger im Konferenz-Band ED-Media 2011 (2011) im Text Improving Instruction by Improving the Use of Data Improving instruction by improving the use of data in decision-making incorporating IPads
for classroom observations is the focus of this case study research effort in-progress (2010-
2011). The investigation is empirically connecting classroom observational data (retrieved by
external trained observers using I-Pad technology) to student cognitive/affective data and to teacher
professional development data using a Relational Feedback Intervention (RFI) Database Model.
The RFI Model utilizes Multiple Regression Analysis to determine the effectiveness of the use of
technology in instruction (classroom observational data) on student outcomes, technology
acceptance levels, and technology integration in a high school setting. The RFI Model provides
formative and summative feedback regarding technology integration within three curriculum areas:
(a) Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM); (b) Social Sciences (English,
Humanities, and Related Subjects); and (c) Electives (Art, Music, Speech, Physical Education, and
Related Subjects). Results and implications of the RFI Model for improving instruction will be
presented.
Von Carla J. Thompson im Text Improving Instruction by Improving the Use of Data Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Beobachtungobservation , iPad , Schuleschool , TabletTablet |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Tablets in education, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.