Large-Scale Studies and Quantitative MethodsYuen-Kuang Cliff Liao, Yungwei Hao
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1019 bis 1035), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter focuses on the types of research questions that might be answered by using meta-analysis in the area of information technology (IT) in education and the strengths and weaknesses of such meta-analyses. The chapter is divided into three parts: (a) description of the meta-analysis research method, (b) examination of a range of meta-analysis studies of the impact of IT in education, and identifying what kinds of evidence outcomes can be achieved through meta-analysis, and (c) discussion of the strengths and weaknesses of meta-analysis in IT in education, and what are the most reliable methods to obtain accurate evidence about the impact of IT in education.
Von Yuen-Kuang Cliff Liao, Yungwei Hao im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Large-Scale Studies and Quantitative Methods Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 78. Meta-analyses of Large-Scale Datasets: A Tool for Assessing the Impact of Information and Communication Technology in Education (Yuen-Kuang Cliff Liao, Wan-Ching Lai)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Large-Scale Studies and Quantitative Methods: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 121 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.