EvaluationZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 165 bis 179), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Evaluation is one of the most common tasks teachers perform from the early stages of their professional development. This chapter highlights the uniqueness of learners´ evaluation in the case of computer science education, emphasizing that evaluation is not a target by itself, but rather, a pedagogical means by which (a) teachers improve their understanding of the current knowledge of their pupils, and (b) learners get feedback related to their own understanding of the learned subjects. The chapter also delivers the message that the theme of evaluation can be discussed in the MTCS course in different opportunities, for example, learners´ alternative conception, project-based learning, and types of questions. The topics on which this chapter focuses are tests, project evaluation and the use of portfolio in computer science education. We end this chapter by addressing the evaluation of the students enrolled in the MTCS course.
Von Orit Hazzan, Tami Lapidot, Noa Ragonis im Buch Guide to Teaching Computer Science (2011) im Text Evaluation Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Evaluation: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1564 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.