/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology Research

Turkan Karakus
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyThis chapter aims to examine the practices and potential of Activity Theory (AT) for educational technology research (ETR). AT provides a framework within which to understand object-oriented, collective, and social environments (Engeström, Perspectives in activity theory (pp. 19-38). Cambridge: Cambridge University Press, 1999). Activity systems provide flexible frameworks that can be modified according to the nature of the context. In ETR, AT has been used as a tool to analyze and design complex learning situations as well as to analyze the contradictions and barriers in technology integration and to describe the dynamics of organizational knowledge creation. In this chapter, the basics of AT are presented and the available research using AT as a methodological tool in ETR is examined. The use of AT as a metaphorical tool in learning design and artifact development, as an analytic tool in an innovation study, and as a descriptive and prescriptive tool in a knowledge management study is explained. I also refer to the potential use of Actor Network Theory (ANT) as a possible third generation AT (Engeström, Journal of Education and Work 14(1):134-156, 2001) that can be used to understand the symmetrical relationship between multiple activity systems.
Von Turkan Karakus im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology Research

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Innovationinnovation, Lernenlearning, Wissen, Wissensmanagementknowledge management

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 301 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.