Computer-Supported Collaborative LearningInstructional Approaches, Group Processes and Educational Designs
Peter Goodyear, Chris Jones, Kate Thompson
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 439 bis 451), 2014
|
![]() |
Zusammenfassungen

The chapter builds upon and updates related chapters in previous versions of the handbook. It provides the reader with links to broad-based, landmark reviews and summaries of this area and some of the core texts on the role of technology in CSCL. The chapter reviews selected research contributions from the last 5 years, identifying some emerging themes and highlighting important unresolved issues. It provides a conceptual orientation to the nature and potential educational benefits of CSCL. It summarises research results concerning real-time (synchronous) CSCL, blended designs for CSCL and CSCL using Web 2.0 technologies. It identifies some key issues in the methodology of CSCL research and also provides an overview of recent research on CSCL design using scripts and design patterns.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning
, ![]() ![]() |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen 
- Technological Pedagogical Content Knowledge - Exploring, Developing, and Assessing TPCK (Charoula Angeli, Nicos Valanides) (2015)
- Cognitive Processes Underlying TPCK: Mental Models, Cognitive Transformation, and Meta-conceptual Awareness (Karsten Krauskopf, Carmen Zahn, Friedrich W. Hesse)
- Cognitive Processes Underlying TPCK: Mental Models, Cognitive Transformation, and Meta-conceptual Awareness (Karsten Krauskopf, Carmen Zahn, Friedrich W. Hesse)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.