/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Support Device Usage

Geraldine Clarebout, Jan Elen, Lai Jiang, Griet Lust, Norma A. Juarez Collazo
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyLearning environments typically confront learners with a number of support devices. These support devices aim at helping learners in their learning; they provide a learning opportunity. As suggested by Perkins (Educational Researcher 14:11-17, 1985), it can be assumed that in order for these support devices to be beneficial (1) the opportunity has to be there, i.e., the support device has to be functional; (2) the learners have to recognize this opportunity, and (3) the learners have to be motivated to use the opportunity or the support device.
Given that the use of the devices may strongly affect the effectiveness of learning environments and that usage seems to be problematic (Clarebout & Elen, Computers in Human Behavior 22:389-411, 2006), usage is a key issue for instructional design. This chapter reviews recent research on the impact of different learner variables on support device usage. First the functionalities and categorization of support devices is discussed, followed by an overview of different learner variables and their effect on support device usage. Next, the interactions between these learner variables and specific support device characteristics are discussed. In conclusion current issues with respect to research on support device usage are discussed and possible solutions to encourage support device usage are introduced.
Von Geraldine Clarebout, Jan Elen, Lai Jiang, Griet Lust, Norma A. Juarez Collazo im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Support Device Usage

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
David H. Jonassen, Ard W. Lazonder, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT), Cognitive Toolscognitive tools, Lernenlearning, Motivationmotivation, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962 Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 56200
1996 local  Computers in the classroom (David H. Jonassen) 2, 12, 1, 4, 9, 4, 4, 3, 6, 8, 10, 3 371231183
2014 Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 1, 6, 3, 2, 4, 4, 5, 6, 3, 8, 14, 2 882522986
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 Multimedia and Hypermedia (David H. Jonassen) 5200
2014 local web  Inquiry Learning (Ard W. Lazonder) 2, 6, 1, 3, 2, 3, 4, 1, 2, 5, 2, 2 612200

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Support Device Usage: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 237 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.