/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Fun and Learning: Blending Design and Development Dimensions in Serious Games through Narrative and Characters

Tim Marsh, Li Zhiqiang Nickole, Eric Klopfer, Chuang Xuejin, Scot Osterweil, Jason Haas
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 273 bis 288), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

This chapter describes the development of four versions of a game for learning and comparative study carried out in a Singapore high school to shed light on the effectiveness of puzzle and narrative-based games in engaging students, their learning experience and understanding of the physics concepts of displacement and velocity. In particular, it describes the introduction of an off-screen character to help reach a synergy of fun and learning, through an optimal blend of design and development dimensions. The off-screen character achieves this through narration of an extended narrative/story intertwined with aspects of the learning topics. In this way the character’s purpose is twofold; firstly, as part of the narrative/story and secondly, as learning partner or assistant. Results from the study demonstrate that while some aspects of learning were comparable from both the puzzle and narrative versions of the game, the narrative versions provided a flexible and powerful approach to introduce technical/scientific terms and language associated with the topics of learning. In addition, players consistently rated the narrative versions as being more fun, more exciting, and more engaging. While relatively simple, it is argued that this approach is cost-effective and accessible in informing academics and teachers in schools in customizing their own virtual environments, simulations, games for learning, serious games, and commercially available off-the-shelf titles (COTS) with topics from the curriculum.

Von Tim Marsh, Li Zhiqiang Nickole, Eric Klopfer, Chuang Xuejin, Scot Osterweil, Jason Haas im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Fun and Learning: Blending Design and Development Dimensions in Serious Games through Narrative and Characters

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , LehrerInteacher , Lernenlearning , serious gamesserious games

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, Lehrplan 21, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.