/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Emergence of the Creativity in STEM

Fostering an Alternative Approach for Science, Technology, Engineering, and Mathematics Instruction Through the Use of the Arts
Michael Marmon
Zu finden in: STEAM Education (Seite 101 bis 115), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

STEAM EducationScience, technology, engineering, and mathematics (STEM) has become a popular concept employed in courses occurring in primary, secondary, and higher education learning environments. There has been a movement with regard to the development of instructional content and practice to interject the arts into STEM course activities. This introduction of arts, or more appropriately creativity into traditionally left brain processes, results in a different cognitive approach for completing these STEM activities. The notion of STEAM (science, technology, engineering, arts, and mathematics) is an emerging discipline that is unique in its desire to provide a well-rounded approach at instruction. Namely, STEAM offers a means by which students can further their understandings of analytical concepts through the use of creativity. This chapter seeks to examine the impact that creativity and the arts have on traditional STEM courses. This includes an investigation of the effectiveness of the arts in creating creative solutions when presented with STEM-centric problems and course assignments. Other areas of this chapter will include an investigation into the attitudes of the students toward STEAM activities and this new approach to teaching subjects devoid of creative artistic solutions such as science, technology, engineering, and mathematics. The conclusion of this chapter will focus on three important subject areas that include the theories and practices employed in STEAM courses, as well as discussing the future of this emerging discipline.
Von Michael Marmon im Buch STEAM Education (2019) im Text The Emergence of the Creativity in STEM

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Kreativitätcreativity , Mathematikmathematics , STEAM

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.