/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Becoming Digified - time-related considerations for worthy and appropriate digitalization

Mikael Kivelä
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Why do some innovative education projects fail to innovate or educate? Do they fail for worthy reasons? This present paper proposes four aspects for examining digitalization in discourse and practice. To test these aspects this paper questions a reasonably innovative and successful course combining contemporary Virtual Reality equipment with visual arts pedagogy. By examining 1) historicity and novelty, 2) irreversibility, 3) speeds of change and 4) sustainability this paper attempts to help us to distinguish actual progress from mere change. This dialogue outlines a framework for the process of becoming digified. In this process towards dignified digitality digital elements mix with or displace other elements of a given whole while maintaining a balance between the amount of change and the available resources.
Von Mikael Kivelä im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Becoming Digified - time-related considerations for worthy and appropriate digitalization

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown

Begriffe
KB IB clear
Digitalisierung, Virtual Realityvirtual reality, Virtualitätvirtuality
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000The Social Life of Information (J. S. Brown) 21000

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.