Becoming Digified - time-related considerations for worthy and appropriate digitalizationMikael Kivelä
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
Why do some innovative education projects fail to innovate or educate? Do they fail for worthy reasons? This present paper proposes four aspects for examining digitalization in discourse and practice. To test these aspects this paper questions a reasonably innovative and successful course combining contemporary Virtual Reality equipment with visual arts pedagogy. By examining 1) historicity and novelty, 2) irreversibility, 3) speeds of change and 4) sustainability this paper attempts to help us to distinguish actual progress from mere change. This dialogue outlines a framework for the process of becoming digified. In this process towards dignified digitality digital elements mix with or displace other elements of a given whole while maintaining a balance between the amount of change and the available resources.
Von Mikael Kivelä im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Becoming Digified - time-related considerations for worthy and appropriate digitalization Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Seely Brown | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Virtual Realityvirtual reality , Virtualitätvirtuality | ||||||||||||||||||
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Becoming Digified - time-related considerations for worthy and appropriate digitalization: Volltext als PDF (: , 126 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.