/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Professional Development for Online and Mobile Learning

Promoting Teachers´ Pedagogical Inquiry
Evrim Baran
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationTeachers’ successful transformation to online and mobile teaching requires a reexamination of their traditional pedagogies, the content they teach, the student profiles, and the context of learning. Professional development that promotes teachers’ pedagogical inquiry is a key to such transformation. Creating online and mobile spaces to enhance professional learning, recent models implement situated, on-demand, anytime, and customized learning opportunities for teachers. This chapter examines how professional development can be delivered effectively by looking at strategies to support teachers’ effective online and mobile teaching. The following models are illustrated in this chapter with their focus on teacher transformation and teacher change in professional development programs for online and mobile learning: Mentoring, professional learning communities, and design-based learning. Several recommendations are presented to enhance teacher professional development programs for mobile and online learning.
Von Evrim Baran im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Professional Development for Online and Mobile Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marianne Bakia, Peggy A. Ertmer, Henry Jenkins, Karla Jones, Eric Klopfer, Matthew J. Koehler, Agnes Kukulska-Hulme, Barbara M. Means, Punya Mishra, Robert Murphy, Kurt Squire, Yukie Toyama, John Traxler, K Yahya

Begriffe
KB IB clear
microbloggingmicroblogging, mobile learningmobile learning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004   Didaktik der Notebook-Universität (Michael Kerres, Marco Kalz, Jörg Stratmann, Claudia de Witt) 8, 9, 18, 5, 12, 1, 4, 8, 1, 5, 2, 83713284094
2005 mLearn 2005 Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Tom Brown, Herman van der Merwe) 4, 6, 7, 5, 5, 6, 1, 3, 4, 1, 2, 6298161454
2009 local web  Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning (Barbara M. Means, Yukie Toyama, Robert Murphy, Marianne Bakia, Karla Jones) 6, 5, 6, 4, 8, 4, 4, 5, 2, 2, 2, 5665519
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local web  Environmental Detectives (Eric Klopfer, Kurt Squire, Henry Jenkins) 6, 2, 9, 7, 9, 1, 3, 5, 1, 4, 4, 41174655
2005 local web  Evaluating Mobile Learning (John Traxler, Agnes Kukulska-Hulme) 2, 6, 6, 9, 2, 6, 1, 2, 11, 2, 2, 81078624
2005 local web  Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 6, 1, 10, 3, 11, 1, 6, 5, 4, 5, 7, 93369537
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 8, 3, 11, 4, 16, 2, 5, 9, 3, 8, 9, 982309973
2007 Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar (Matthew J. Koehler, Punya Mishra, K Yahya) 1, 2, 7, 1, 7, 1, 12, 2, 3, 3, 3, 58115467
2007 local web  Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 1, 6, 1, 8, 2, 10, 1, 6, 9, 2, 3, 81498351

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.