Supporting Student Self-regulation in Unsupervised Learning EnvironmentsPaul Salvador Inventado, Masayuki Numao
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Zusammenfassungen
Technology has made it convenient for students today to learn outside of the
classroom. However, learning in this kind of setting introduces challenges such as proper
time management, maintaining motivation and avoiding distractions. This research
investigates how student learning progresses in this unsupervised learning environment and
proposes an automated support mechanism that promotes self-regulation to help students
learn. The proposed system is not bound to any domain and its methodology supports
learning in naturalistic settings. Results gathered from students’ use of a system prototype
confirmed the problems students encounter when learning in this environment and their
need for support. It also showed that helping students self-regulate made them aware of their
learning behavior and helped them identify ways to improve their learning efficiency.
Von Paul Salvador Inventado, Masayuki Numao im Text Supporting Student Self-regulation in Unsupervised Learning Environments (2012) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Myint Swe Khine , Issa M. Saleh | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency , Lernenlearning , Motivationmotivation , Selbstreguliertes Lernen , unsupervised learning | ||||||||||||||||||
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Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | supervised learning |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.