/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

New Science of Learning

Cognition, Computers and Collaboration in Education
Myint Swe Khine, Issa M. Saleh , local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

New Science of LearningThe earliest educational software simply transferred print material from the page to the monitor. Since then, the Internet and other digital media have brought students an ever-expanding, low-cost knowledge base and the opportunity to interact with minds around the globe—while running the risk of shortening their attention spans, isolating them from interpersonal contact, and subjecting them to information overload.
The New Science of Learning: Cognition, Computers and Collaboration in Education deftly explores the multiple relationships found among these critical elements in students’ increasingly complex and multi-paced educational experience. Starting with instructors’ insights into the cognitive effects of digital media—a diverse range of viewpoints with little consensus—this cutting-edge resource acknowledges the double-edged potential inherent in computer-based education and its role in shaping students’ thinking capabilities. Accordingly, the emphasis is on strategies that maximize the strengths and compensate for the negative aspects of digital learning, including:
  • Group cognition as a foundation for learning
  • Metacognitive control of learning and remembering
  • Higher education course development using open education resources
  • Designing a technology-oriented teacher professional development model
  • Supporting student collaboration with digital video tools
  • Teaching and learning through social annotation practices
The New Science of Learning: Cognition, Computers and Collaboration in Education brings emerging challenges and innovative ideas into sharp focus for researchers in educational psychology, instructional design, education technologies, and the learning sciences.
Von Klappentext im Buch New Science of Learning (2010)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom , Fernando Flores , Terry Winograd

Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT) , Computercomputer , Internetinternet , LehrerInteacher , Lernenlearning , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Psychologiepsychology , Softwaresoftware , Technologietechnology , Turnitin
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1987  local  Understanding Computers and Cognition (Terry Winograd, Fernando Flores) 10, 11, 4, 1, 3, 5, 23, 3, 10, 10, 9, 5 99 187 5 8359
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local web  The 2 Sigma Problem (Benjamin S. Bloom) 34 11 0 0

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

New Science of Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 6210 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
New Science of Learning e - - 0 1441957154 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.