/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Assessment for Blended Learning Scenarios

A Decision Support Tool
Mary Webb, Stylianos Hatzipanagos, Jonathan San Diego, Ehsan Khan, Mateusz Goral
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThis paper examines the process of designing assessment and how teachers in higher education, who are developing blended learning materials, can be supported to consider their approach to assessment and to select from the range of assessment opportunities that are becoming available. The paper presents the design and evaluation of an online decision support tool for assessment design, which was developed on a collaborative project across Indian and European universities. The tool was designed based on a shared framework of design and assessment principles which took account of the purpose of the assessment, knowledge and skills to be assessed and how and by whom the assessment was to be conducted. The tool was not intended to provide definitive advice but rather to support the decision-making process and professional development of teachers. This support would be provided during the use of the tool and as a summary at the end of the teacher’s consultation with the tool. Overall, users were satisfied with the tool, as the data show, and were positive about using it in designing assessment. Recommendations that were made during the evaluation, for redeveloping the tool to make it more suitable for a wider audience are discussed.
Von Mary Webb, Stylianos Hatzipanagos, Jonathan San Diego, Ehsan Khan, Mateusz Goral im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Assessment for Blended Learning Scenarios

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson, B. S. Bloom, Caroline Daly, David R. Krathwohl, Jean Lave, Harvey Mellar, Yishay Mor, Norbert Pachler, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Blended LearningBlended Learning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 8, 4, 13, 6, 74, 8, 8, 1, 4, 1, 51392553118
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 8, 2, 9, 3, 10, 1, 1, 8, 1, 2, 5, 6173261516
1999 Communities of practice (Etienne Wenger) 7, 6, 9, 5, 20, 2, 3, 6, 2, 4, 1, 7112371196
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 6, 2, 7, 3, 14, 2, 1, 5, 2, 1, 2, 562251449
2011   Investigations of E-Learning Patterns (Christian Kohls, Joachim Wedekind) 6, 6, 7, 5, 7, 1, 4, 11, 2, 4, 1, 786971091
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local web  Formative E-Assessment (Yishay Mor, Harvey Mellar, Norbert Pachler, Caroline Daly) 2200

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Assessment for Blended Learning Scenarios: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 520 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.