/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Students perceptions of programming in primary school

Gashawa Ahmed, Jalal Nouri, Eva Norén, Lechen Zhang
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019

Since autumn 2018, teachers throughout Sweden are obliged to relate to programming in one way or another in the teaching, especially in the subject of mathematics and technology education. Although teachers should formally work with programming teaching from the autumn of 2018, programming has been taught in primary school for several years. While there is some research on younger students, most of the research has almost exclusively focused on didactic approaches and strategies used by teachers, educational values and practices that accompany programming teaching, and views of teachers regarding programming teaching. What is still missing is research that highlights how younger students experience these new practices and how they primarily perceive programming in traditional school subjects, such as mathematics. Thus, this paper reports on a thematic analysis of younger students' (n=44) perceptions of programming; students who have been introduced to and been taught programming in mathematics in grade 5.

Von Gashawa Ahmed, Jalal Nouri, Eva Norén, Lechen Zhang im Konferenz-Band Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2019, Glasgow, Scotland, UK, October 23-25, 2019 im Text Students perceptions of programming in primary school (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marina Umaschi Bers

Begriffe
KB IB clear
Mathematikmathematics , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2017 local  Coding as a Playground (Marina Umaschi Bers) 1, 1, 1, 5, 6, 4, 12, 8, 2, 4, 4, 3 7203390

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Students perceptions of programming in primary school: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 167 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.