Computerspiele fördern Motivation | ![]() |

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Bemerkungen
There are many claims found in the literature for and against the usefulness of computer games in encouraging learning. It is asserted that the use of such games can stimulate the enjoyment, motivation and engagement of users, aiding recall and information retrieval, and can also encourage the development of various social and cognitive skills.
Von Alice Mitchell, Carol Savill-Smith im Buch The use of computer and video games for learning (2004) im Text Introduction and overview of the literature 
Zitationsgraph
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9 Erwähnungen 
- Computer Games and Learning - Why do we think it's worth talking about computer games and learning in the same breath? (Keri Facer)
- Computer und Schriftspracherwerb - Programmentwicklungen, Anwendungen, Lernkonzepte (Werner Hofmann, Jochen Müsseler, Heike Adolphs) (1993)
- Computer im Grundschulunterricht? - Erfahrungen aus einer Lernwerkstatt (Albrecht Bohnenkamp)
- Constructionism in Practice - Designing, Thinking, and Learning in a Digital World (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) (1996)
- 4. Learning Design by Making Games - Children's Development of Design Strategies in the Creation of a Complex Computational Artifact (Yasmin B. Kafai)
- Digital Game-Based Learning (Marc Prensky) (2001)
- The use of computer and video games for learning - A review of the literature (Alice Mitchell, Carol Savill-Smith) (2004)
- 1. Introduction and overview of the literature
- 2. What is the impact of the use of computer games on young people?
- Computersüchtig - Kinder im Sog der modernen Medien (Wolfgang Bergmann, Gerald Hüther) (2006)
- 1. 1st Task - Aufwachen - Die Beschaffenheit der Welten, in die unsere Kinder und Jugendlichen hineinwachsen
- Computerspiele und Videogames in formellen und informellen Bildungskontexten (2008)
- Unterrichten mit Computerspielen - Didaktische Potenziale und Ansätze für den gezielten Einsatz in Schule und Ausbildung (Dominik Petko)
- Unterrichten mit Computerspielen - Didaktische Potenziale und Ansätze für den gezielten Einsatz in Schule und Ausbildung (Dominik Petko)
- Von der Schiefertafel zum Tablet (Dölf Barben) (2016)
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