/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Constructionism in Practice

Designing, Thinking, and Learning in a Digital World
Buchcover

iconZusammenfassungen

Describes a set of educational research projects at the MIT Media Laboratory, illustrating how new computational technologies can transform our conceptions of learning, education and knowledge. The book draws on real-world education experiments conducted in formal and informal contexts.
Von Klappentext im Buch Constructionism in Practice (1996)
Yasmin B. KafaiMitchel ResnickThis collection includes 14 papers, divided into four sections: Perspectives in Constructionism; Learning through Design; Learning in Communities; Learning about Systems. These sections are somewhat arbitrary and possibly misleading, since many of the papers cut across the boundaries. But the section themes provide a general framework for understanding some of the core issues in constructionist research today.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction
The digital revolution necessitates, but also makes possible, radical changes in how and what we learn. Constructionism in Practice describes a set of innovative educational research projects at the MIT Media Laboratory, illustrating how new computational technologies can transform our conceptions of learning, education, and knowledge. Constructionism in Practice grows out of 30 years of research on technologies for learning and thinking at MIT, and provides a rich and comprehensive description of constructionist educational theories. The book draws on real-world educational experiments conducted in formal and informal contexts: from inner-city schools and university labs to neighborhoods and after-school clubhouses. These experiments demonstrate how technology-based design activities can empower children from a wide range of backgrounds to become more confident and competent learners, and help them make deep connections with important mathematical and scientific ideas.
The book integrates ideas from the fields of learning, design, computer science, education, psychology, and epistemology, and presents a comprehensive theoretical framework for technologies in education. The book is divided into four interrelated sections: Perspectives in Constructionism, Learning through Design, Learning in Communities, and Learning about Systems.
Von Klappentext im Buch Constructionism in Practice (1996)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Idit Harel, Seymour Papert, Jean Piaget, G. Polya, Mitchel Resnick

Aussagen
KB IB clear
Computerspiele fördern Lernen
Computerspiele fördern Motivation

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, Computerspielecomputer game, Denkenthinking, Designdesign, GenderGender, Hochschulehigher education institution, Intelligenzintelligence, Internetinternet, Kinderchildren, Konstruktionismusconstructionism, Konstruktivismusconstructivism, LEGO Mindstorms, LehrerInteacher, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Mathematikmathematics, Mathetik, Mensch, MIT, Motivationmotivation, OOPobject oriented programming, Pädagogik / Erziehungswissenschaft, Paradigmaparadigm, Parallelrechner, Schuleschool, Simulation, StarLogo, Systemsystem, Virtual CommunityVirtual Community, Wissen, Wissenschaftscience
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1945 local secure Schule des Denkens (G. Polya) 6, 3, 1, 6, 2, 4, 5, 3, 1, 6, 5, 10173101215
1982 local secure web Mindstorms (Seymour Papert) 14, 21, 30, 25, 19, 30, 35, 39, 35, 23, 22, 2823345285320
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 5, 5, 2, 6, 7, 14, 18, 21, 9, 16, 10, 2410444241221
1994  local secure Turtles, Termites, and Traffic Jams (Mitchel Resnick) 6, 11, 11, 9, 7, 11, 17, 8, 8, 14, 16, 171871172320
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local secure web Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 4, 4, 2, 5, 1, 3, 8, 13, 4, 8, 6, 14381114691
1993 local secure web Behavior construction kits (Mitchel Resnick) 9600

icondieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

icon40 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

The Second Self

Computers and the human spirit

The Second Self

Computers and the human spirit

(Sherry Turkle) (1984)  local secure 
Buchcover

Leben im Netz

Identität in Zeiten des Internet

Life on the Screen

Identity in the Age of the Internet

(Sherry Turkle) (1995)  
Buchcover

Mindstorms

Kinder, Computer und neues Lernen

(Seymour Papert) (1982) local secure web 
Buchcover

Revolution des Lernens

Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt

The Children's Machine

Rethinking school in the age of the computer

(Seymour Papert) (1993)  local secure 

Theorien und Methoden der modernen Erziehung

(Jean Piaget) Bei amazon.de als Paperback-Ausgabe anschauen
Buchcover

Turtles, Termites, and Traffic Jams

Explorations in Massively Parallel Microworlds (Complex Adaptive Systems)

(Mitchel Resnick) (1994)  local secure 
Buchcover

Simians, Cyborgs and Women

The Reinvention of Nature

(Donna Haraway) (1991) local secure 
Buchcover

Children Designers

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School

(Idit Harel) (1991)
Buchcover

MOOSE Crossing

Creating a Learning Culture.

(Amy Bruckman) (1994) local secure web 
Buchcover

Minds in Play

Computer Game Design As A Context for Children's Learning

(Yasmin B. Kafai) (1995) local secure web 
Buchcover

Scratch Programming for Teens

(Jerry Lee Ford) local secure 
Buchcover

The Computer Clubhouse

Constructionism and Creativity in Youth Communities

(Yasmin B. Kafai, Kylie A. Peppler, Robbin N. Chapman) (2009)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Ideal and Real Systems: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 221 kByte; WWW: Link OK 2020-06-11)
LokalAuf dem WWW The MediaMOO Project: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 49 kByte; WWW: Link OK 2020-05-28)
LokalEin Wort für Lernen: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 700 kByte)
LokalIntroduction: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 47 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Beat ( 21.08.2007), IFE (Ec 174 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Constructionism in PracticeEPaperback-119960805819851SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de
Constructionism in PracticeEGebunden-119960805819843SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches, aber kein digitales Exemplar.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.