/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using Wikis for Collaborative Learning

a Case Study of an Undergraduate Students’ Group Project in Hong Kong
Kevin Leung, Samuel Kai Wah Chu
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This research investigates the use of wiki in a collaborative project by undergraduate students in a university in Hong Kong. The wiki contents and work patterns of undergraduate students who were engaged in a collaborative group project were examined and MediaWiki’s potential for knowledge building was explored. Over a period of three months, 21 undergraduate students in a Knowledge Management course were divided into four groups. They used MediaWiki as a collaborative platform for communication and for working on a group project. After completion of the group projects, wiki log data were collected from MediaWiki, which included the number and dates of contributions, version changes, and discussions. Data obtained from the wiki logs were analyzed using a combination of quantitative and qualitative methods. The findings provided a deeper understanding of the usability of wikis in collaborative group projects in tertiary education.
Von Kevin Leung, Samuel Kai Wah Chu im Text Using Wikis for Collaborative Learning

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mary Bold, Axel Bruns, Tobias Bürger, Ward Cunningham, Mary E. Engstrom, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Sal Humphreys, Dusty Jewett, Bo Leuf, Will Richardson, Sebastian Schaffert, Sandra Schön, G. Trentin, Diana Wieden-Bischof

Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, MediaWiki, UsabilityUsability, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education, Wissen, Wissensmanagementknowledge management
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001  local secure The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 9, 6, 8, 9, 13, 19, 62, 21, 19, 16, 21, 2910554294100
2006  local secure Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms (Will Richardson) 6, 2, 4, 7, 8, 18, 22, 14, 18, 11, 13, 152373153292
2007WikiSym 20075, 12, 10, 14, 13, 21, 17, 16, 16, 17, 22, 2331146231459
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local secure web Using Wiki (Bo Leuf, Ward Cunningham) 5300
2005 local secure web Collaborative learning the wiki way (Mary E. Engstrom, Dusty Jewett) 6, 1, 3, 2, 5, 1, 3, 2, 1, 7, 1, 3463274
2005Use of Wikis in Graduate Course Work (Mary Bold) 6, 1, 2, 3, 1, 2, 2, 2, 2, 4, 1, 5625392
2006 local secure web Learning with Semantic Wikis (Sebastian Schaffert, Diana Wieden-Bischof, Tobias Bürger, Andreas Gruber, Wolf Hilzensauer, Sandra Schön) 2, 1, 2, 7, 7, 7, 7, 2, 5, 9, 4, 87308700
2007 local secure web Building Collaborative Capacities in Learners (Axel Bruns, Sal Humphreys) 1, 2, 1, 4, 2, 4, 3, 3, 3, 5, 2, 6496342
2008 local secure web Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (G. Trentin) 1, 1, 1, 5, 1, 2, 3, 2, 1, 6, 5, 1461514477

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using Wikis for Collaborative Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 466 kByte; WWW: Link OK 2020-06-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.